Jump to content

• Log in with Facebook Log in with Twitter Log In with Google      Logga in
  • Registrera konto

Nyhetsbrev

• Genom att prenumerera på nyhetsbrevet Allt om Windows som ges ut av First Publishing Group riskerar du inte att missa något i Windowsvärlden. Du kan antingen prenumerera direkt hos FPGroup eller registrera dig som medlem i forumet då du automatiskt kommer att få nyhetsbrevet skickat till dig varje vecka.

Om sajten

- - - - -

Media Center och DVD-uppspelning tas bort från Windows 8

Media Center Media Player Windows 8 DVD

Redan i ett av de första blogginläggen på Windows 8-bloggen skrev Windowsbossen Sinofsky om att oerhört få användare av Windows 7 använder sig av Media Center som följer med Windows 7. I dagarna har Microsoft blivit mer konkreta kring Media Center och meddelar att det kommer att gå att köpa till men att det inte kommer att följa med som standard i Windows 8.

Samtidigt meddelar Microsoft att man tar bort möjligheten att spela DVD-filmer i Windows 8, något som dock blir möjligt i Media Center om du köper till det tillägget. Anledningen till att detta tas bort är att få ett så billigt Windows som möjligt och genom att sänka kostnader för hela ekosystemet, från datortillverkare till konsument.

Läs mer: Windows 8-bloggen: Media Center i Windows 8
Läs mer: Windows 8-bloggen: FAQ om Media Center och DVD-uppspelning i Windows 8