Gå till innehåll

Köpta appar vid nummerbyte


Manneman
Gå till lösning Löst av Venoms,

Recommended Posts

Jag frågar för en väns räkning:

Personen i fråga har haft samma telefonnummer i många år och har köpt ett stort antal appar i Google Play. Nu har personen tänkt byta abonnemang men självklart behålla sitt användarkonto på Play.

Vissa appar måste omcertifieras, det vet jag... WhatsApp är en av dem. Men alla andra? Visst är det så att apparna är knutna till användarkortot (e-posten) och inte telefonnummret?

Har sökt info på Play men... ja, det funkar ju lagom bra.

Har någon erfarenhet?

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Lösning

De flesta av mina appar går via kontot, dvs de man ser på "mina apparat". Whatsapp går på telenummer så när man om installerat appen och skriver in telenummert så synkar den automatiskt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Misstänkte det... Men när vi pratar appar i tusenkronorsklassen vill man vara säker. Enligt uppgift gav polaren över 500 spänn bara för Navigon.

Han medelat att han fick tag Google via deras kundchatt och dom bekräftar Venoms uppgifter. Visa enstaka appar är knutna till telefonnumret och behöver oftast bara omaktiveras med det nya numret så länge googlekontot är samma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...