Gå till innehåll

Bli av med Windows 10-uppgradering


JoWa
Gå till lösning Löst av fgh_732,

Recommended Posts

I en äldre dator med Windows 7 Home Premium 64-bit dyker erbjudande om att uppgradera till Windows 10 upp, men med beskedet att processorn inte stöds, se bild.

 

post-7701-0-95401900-1438843987_thumb.pn

 

Trots inkompatibiliteten återkommer uppgraderingserbjudandet, uppenbarligen till ingen nytta. Jag inaktiverade så mycket GWX-relaterat jag kunde med Autoruns, men det återkommer ändå. Så vad kan avinstalleras för att permanent slippa detta autostartande program?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har kanske kollat att det verkligen stämmer, men om inte så verkar den där utpekningen inte riktigt säker. I ett annat forum var det en med dual-boot, Windows 7 och Windows 8.1, där Windows 8.1 gick bra att uppgradera men i Windows 7 fick han samma meddelande som du. Vilket förstås måste vara nonsens eftersom det är samma processor i båda fallen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag tror inte att det stämmer. Det är en AMD Athlon 64 3800+ ”Newcastle”. Den stöder SSE2, och några högre krav ställer väl inte Windows 10.

 

Å andra sidan duger Windows 7 den tid datorn har kvar, troligen kortare än den återstående tid som W7 hålls uppdaterat. Datorns ägare och användare är inte överdrivet förtjust i ”onödiga” förändringar. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...