Gå till innehåll

PROBLEM MED FLASHPLAYER


Hanseg
Gå till lösning Löst av si3rra,

Recommended Posts

Har problem med Adobes flash player i Explorer 11 & Windows 7 har avinstallerat och installerat flera gånger, har även

avinstallerat Explorer 11 flera gånger och installerat igen. När kollar där flash skallvara är det helt tomt 

 

/   %APPDATA%\Macromedia\Flash Player\#SharedObjects  /

 

denna text får jag ofta upp när jag vill sen video på några tidningssidor

  Den här filmen kräver en nyare version av Adobe Flash Player

 

och när jag kontrollera versionsnumret så är det samma som jag redan har installerat, jag  har avinstallerat med Adobes avinstallerare

inget hjälper.

Konstigt eller kanske inte så konstigt så fungerar det i Chrome, men jag vill använda Explorer.

 

Kan det vara något Windows eller Explorer som hindrar Flashplayer från att fungera, i Program och Funktioner ser det som att det installerat rätt
 

Finns det någon förstår sig på detta problem så är jag tacksam all hjälp jag få

 

HANS

 

PS:  Kan det finnas någon inställning som blockerar Flashplayer

Har även en bärbar med Windows 8.1 där det fungerar utan problem

Redigerad av Hanseg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat att du har installerat rätt version av explorer och adobe flash player till ditt operativsystem? (32 bit/I hantera tillägg

 

I hantera tillägg står det:  Shockwave Flash Object    /  Adobe Systems Incorporated  / Aktiverat  /  32-bitars och 64-bitars

 

så det bör ju vara riktigt

 

 

HANS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I hantera tillägg står det:  Shockwave Flash Object    /  Adobe Systems Incorporated  / Aktiverat  /  32-bitars och 64-bitars

 

så det bör ju vara riktigt

 

 

HANS

 

Okej, men är webbläsaren samma bitars som ditt operativsystem?

Om du inte vet om du har 32-bitars eller 64-bitars så kan du kolla upp det genom att klicka på Start/Windows-knappen -> Högerklicka på Dator och sedan klickar du på egenskaper.

Sen kollar du på "Systemtyp:"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, men är webbläsaren samma bitars som ditt operativsystem?

Om du inte vet om du har 32-bitars eller 64-bitars så kan du kolla upp det genom att klicka på Start/Windows-knappen -> Högerklicka på Dator och sedan klickar du på egenskaper.

Sen kollar du på "Systemtyp:"

 

 

det ultimate 64 bitars ,  vet inte, men inte kan väl 64 bitars aktiveras om man inta har 64 bitars, enligt Adobe så installeras 64 bitars automatisk

om jag använder Explorer 64 bitars  när jag hämtar flash

 

 

HANS

Redigerad av Hanseg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa detta: I IE 11, gå till Verktyg och klicka på Inställningar för Kompatibilitetsvisning. I fönstret som dyker upp, skriv in webbadressen där videoklippet inte funkar i "Lägg till denna webbplats" textrutan. Klicka på Lägg sedan på Stäng. Försök att starta videon.

Om detta inte funkar så har jag ingen aning vad problemet är  :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa detta: I IE 11, gå till Verktyg och klicka på Inställningar för Kompatibilitetsvisning. I fönstret som dyker upp, skriv in webbadressen där videoklippet inte funkar i "Lägg till denna webbplats" textrutan. Klicka på Lägg sedan på Stäng. Försök att starta videon.

Om detta inte funkar så har jag ingen aning vad problemet är  :unsure:

 

Nu har lagt 2 olika sajter i kompatiblitetsvyn, men hjälper inte

 

HANS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för sida du försöker titta på?

Fungerar t.ex Youtube (då videos i flash inte i HTML5 spelare)

Vad får du för information om du besöker: http://www.adobe.com/software/flash/about/

 

Flash är normalt installerat här "C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash" (på 64 bitars Windows) inte i %APPDATA%\AppData\Roaming\Macromedia\Flash Player\#SharedObjects

att det fungerar i Chrome har inget med flash för internet Explorer att göra eftersom chrome har en egen inbyggd version av Flash som heter Pepper.

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för sida du försöker titta på?

Fungerar t.ex Youtube (då videos i flash inte i HTML5 spelare)

Vad får du för information om du besöker: http://www.adobe.com/software/flash/about/

 

Flash är normalt installerat här "C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash" (på 64 bitars Windows) inte i %APPDATA%\AppData\Roaming\Macromedia\Flash Player\#SharedObjects

att det fungerar i Chrome har inget med flash för internet Explorer att göra eftersom chrome har en egen inbyggd version av Flash som heter Pepper.

 

Den adressen som jag har var tydligen för en äldre version som jag hittade när jag googlade.

 

På Svenska Spel kan jag inte öppna lotto kupongen för att markera mina spel,

 

på Göteborga-Posten kan jag inte titta vissa videos utan att få upp denna text  

 

"Den här filmen kräver en nyare version av Adobe Flash Player"

 

när jag klickar på länken till senaste versionen så det precis den som jag reda har installerat

 

När har kontrollerat via Adobes testsida så jag får svaret att flash inte är installerat trots att det finns i program och funktioner och

 

i kompatiblitetsvyn och i den länken du som visade till

 

HANS

Redigerad av Hanseg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...