Gå till innehåll

angående hårdisk


Gå till lösning Löst av bobbe112,

Recommended Posts

Hej har en bärbar macbook pro dator där hårdisken har kraschat men har några hårdiskar i källaren som har windows installerat i sig och tanken är nu att sätta i en av dom i min bärbara windows dator och formatera om någon av dom och sen sätta i den i mac datorn finns det något program man kan bota upp en cd och fornatera disken eller radera allt på disken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börja att stoppa en disk i Macen och se hur uppstarten fungerar med Mac-skivan i. Där kanske du får möjligheten att blåsa disken... under installationen menar jag?

 

För övrigt... det kan vara en bra idé att konsultera ett Mac-forum hellre än ett Windows-forum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej har en bärbar macbook pro dator där hårdisken har kraschat men har några hårdiskar i källaren som har windows installerat i sig och tanken är nu att sätta i en av dom i min bärbara windows dator och formatera om någon av dom och sen sätta i den i mac datorn finns det något program man kan bota upp en cd och fornatera disken eller radera allt på disken?

 

Du skall sätta din gamla windowsdisk i mac'en direkt, sen väljer du "skivverktyg" vid installationen.

Då tas den gamla win-installen bort, och formateras i rätt format för mac'en.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska testa det. Anledningen att jag skrev här var för att jag tänkte formatera dom i windows datorn och sökte därför något program som kunde hjälpa mig med att formatera dom via någon bootbar iso fil

 

Vet inte vart du vill komma, du blir ju ändå tvungen å formatera den i mac'en.

Sen har windows ett inbyggt busenkelt "formatprogram". 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...