Gå till innehåll

Kommer inte åt diskhanteraren


CGD
Gå till lösning Löst av CGD,

Recommended Posts

Jag håller på att byta diskar i datorn. Jag har bytt min D disk där alla mina filer ligger till en av de nya men disken får fel bokstav, Q istället för D. Det här fixar man ju lätt i diskhanteraren men om inte den går att öppna hur gör jag då?

När jag högerklickar på musen och väljer hantera kommer det upp en ruta som säger " Katalognamnet är felaktigt".

Hur kan jag fixa detta eller måste jag installera om hela Windows.

Kanske skall jag tillägna att inte ens när jag enbart har C disken inkopplad så kommer jag diskhanteraren.

Redigerad av Andreas Stenhall
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade installerat om om man inte har en massa program med besvärliga inställningar.

 

Annars bränn ut Gparted på en skiva, det fungerar utan operativsystem eftersom det har eget:

http://gparted.org/

 

eller skriv  diskmgmt.msc i sökrutan nere till vänster, senaste under förutsättning att du har windows installerat på någon av diskarna och startbart.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Lösning

Tack fredde.

Det hela löste sig utav sig själv. Varför vet jag inte. Förutom C disken så kopplade jag in bägge mina optiska enheter varav den ena fick bokstav D när jag startade datorn och plötsligt så gick det att komma åt diskhanteraren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...