Gå till innehåll

Hur tar jag bort spel?


kristall
Gå till lösning Löst av kristall,

Recommended Posts

Tack Beldia! Men jag vet inte vad programmen heter. Jag har kollat kontrollpanelen, men hittar inget som gör att en klocka ringer att det skulle vara spelet.

 

 

Ja då står det troligtsvis utgivarens namn. Gå igenom allt i kontrollpanelen

 

Ta bort saker som du till 100% inte använder, men är ändå försiktig

 

Vissa tillverkare brukar tyvärr fylla datorerna med massa skräp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte så kunnig. De flesta av de program som stor där vet jag inte vad den används till. Jag känner bara igen dem som jag själv har installerat.

Eftersom det är ett standard program som alla får i sin dator trodde jag att någon kan ge en mer enkel och snabb lösning på det hela.

Och jag håller med dig det är en massa skräp som kommer med redan från start. Och spelet tillhör just det. Skräp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inte att avinstallera microsoft-spelen. Du kan dock inaktivera hela mappen om du vill, och därmed få bort dem från startmenyn.

Vill du ha kvar spelmappen men slippa se microsoft-spelen, får det bli ett fulhack. Man tar helt enkelt bort registernycklarna.

 

Stämmer det verkligen? Under "lägg till & ta bort Windowskomponenter" så finns ju spelen. Om man bockar av där och sedan vill ha tillbaka dom måste man ju ha Windowsskivan... eller dom ligger kvar ändå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stämmer det verkligen? Under "lägg till & ta bort Windowskomponenter" så finns ju spelen. Om man bockar av där och sedan vill ha tillbaka dom måste man ju ha Windowsskivan... eller dom ligger kvar ändå?

 

Manneman!

Men va ska man bocka av? Jag vet inte vad den heter på fikonspråk. För definitivt står inte där som "spel". Annars hade jag redan tagit bort det. :(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stämmer det verkligen? Under "lägg till & ta bort Windowskomponenter" så finns ju spelen. Om man bockar av där och sedan vill ha tillbaka dom måste man ju ha Windowsskivan... eller dom ligger kvar ändå?

Ja, dom finns kvar. Om man "måste" ha Windowsskivan eller inte, vet jag inte, men kan tänka mig att det i så fall beror på att man ägnar sig överdrivet mycket åt att "städa" med t.ex Ccleaner och annat liknande skräp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Manneman!

Men va ska man bocka av? Jag vet inte vad den heter på fikonspråk. För definitivt står inte där som "spel". Annars hade jag redan tagit bort det. :(

 

 

Under den vanliga "Lägg till/ta bort program"... i vänstra spalten finns ett alternativ som heter typ "Lägg till/ta bort Windowsfunktioner". Där fanns den förr iallafall. Kör inte 7an längre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Under den vanliga "Lägg till/ta bort program"... i vänstra spalten finns ett alternativ som heter typ "Lägg till/ta bort Windowsfunktioner". Där fanns den förr iallafall. Kör inte 7an längre

Det stämmer, jag kollade på min W7-installation och det ska gå att göra som Manneman skriver. Bara leta upp Spel-mappen och börja bocka av.

 

Det verkar fungera helt annorlunda på W7 än vad det gjorde på XP och tidigare. Då gick spelen att hitta som enstaka filer vilket gjorde att det gick att flytta Windows-spelen från en dator till en där spelen tagits bort.

Redigerad av fredde
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stämmer, jag kollade på min W7-installation och det ska gå att göra som Manneman skriver. Bara leta upp Spel-mappen och börja bocka av.

 

Det verkar fungera helt annorlunda på W7 än vad det gjorde på XP och tidigare. Då gick spelen att hitta som enstaka filer vilket gjorde att det gick att flytta Windows-spelen från en dator till en där spelen tagits bort.

 

precis. Det var hur lätt som helst  på XP.

Men tack, nu hittade den dolda så jag bockade ur den. Men kan man få bort texten Spel från startpanelen där alla program är skrivna. Jag kommer inte ihåg rätt term, men där även startknappen sitter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Markera och högerklicka Spel-mappen och välj Ta bort borde väl fungera.

 

Enkel knep kan tyckas. Har redan testat innan jag skrev inlägget.  Med högermarkering får upp en skylt där det står Öppna och Byt namn. Inte ta bort. :(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Lösning

Var är du när du gör detta? Jag är i Startknapp/Alla program/Spel-mappen 

 

Kan det vara att du försöker göra det med ett icke Admin-konto?

 

Jag är på startknapp. Men under alla program är spelmappen redan borta innan ens jag bad om hjälp. Jag har två spalter på startknappmappen. Program ligger på vänsterspalt och denna mapp ligger i Högerspalt.

Men nu har jag löst problemet ändå till slut. Här är stegen för till dem som kanske kan ha samma fråga:

 

post-15374-0-03543600-1436169612_thumb.p   Öppna kontrollpanelen -> Aktivitetsfältet och Start-menyn -> välj startmenyn -> välj anpassa - skrolla ner till spel och välj visa inte det här objektet, klicka på ok, klicka på verkställ och slutligen ok.

Nu är mappen borta.

 

Tack för alla som hjälpte till! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är på startknapp. Men under alla program är spelmappen redan borta innan ens jag bad om hjälp. Jag har två spalter på startknappmappen. Program ligger på vänsterspalt och denna mapp ligger i Högerspalt.

Men nu har jag löst problemet ändå till slut. Här är stegen för till dem som kanske kan ha samma fråga:

 

Den har jag inte ens tänkt på att den finns :) .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...