Jump to content

• Log in with Facebook Log in with Twitter Log In with Google      Logga in   
  • Registrera konto

Foto
- - - - -

Outlook Express kan komprimera meddelanden för att frigöra diskutrymme

Den här tråden har arkiverats. Det innebär att du inte längre kan svara på inlägg i tråden. Vänligen starta en ny tråd vid behov.
5 svar i den här tråden

#1 blope2

blope2
  • Medlem
  • Pip
  • 4 inlägg

Skrivet 03 juni 2008 - 18:22

Meddelandet kommer upp så fort jag går in på skrivbordet och fortsätter att komma upp med täta mellanrum oavsett om jag klickar ja eller nej eller stänger meddelande-rutan. Hittar inenting i inställningar för att stänga av detta störande meddelande som dessutom envist plingar varje gång. Någon som kan hjälpa till därute?

ANNONS:

#2 waxinator

waxinator

Tips

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4 320 inlägg

Skrivet 03 juni 2008 - 20:41

Gå igenom dina mail-foldrar till att börja med och se om där ligger mängder av gamla brev
i Skickade och i Inkorgen. Om det är så att meddelandet kommer av någon giltig anledning.

I min testmiljö hade jag inte alternativet att schemalägga Arkivering av mailfoldrar.
Någon annan kan säkert hjälpa till med detta...

Windows 7 Ultimate x64 | Zalman HD160XT Plus | BeQuiet 1000W | Asus M4A78-E | AMD PhenomII X4 955 | OCZ 8GB PC-8500 | Intel SSD G2-80GB | PowerColor Radeon HD5870 LCS | WD20E 2TB Green | LG GGW-H20LRBB | Samsung SynchMaster 226BW | Logitech Z-5500 | http://www.section4.se |

#3 blope2

blope2
  • Medlem
  • Pip
  • 4 inlägg

Skrivet 04 juni 2008 - 07:16

Fick tillfälligt stop på meddelandet genom att to bort temporary interner files inklusive offlineinnehåll i IE (6), men problemet dök upp igen efter några timmar. Ska nu pröva rådet att minska innehållet i in- och skickat-korgarna.

#4 JoWa

JoWa

Cr

• Hedersmedlem
  • 11 000 inlägg

Skrivet 04 juni 2008 - 08:16

Eller byt till Mozilla Thunderbird…  ;) Där kan man komprimera manuellt, eller aktivera automatisk komprimering. Och komprimeringen gör stor skillnad om man har många meddelanden.

Ubuntu 14.04, 64-bit | Chrome 38β | HTTPS Everywhere

#5 blope2

blope2
  • Medlem
  • Pip
  • 4 inlägg

Skrivet 07 juni 2008 - 07:40

Det får bli byte av e-postprogram. Ibland får man sluta vara envis och välja en enklare lösning.

#6 blope2

blope2
  • Medlem
  • Pip
  • 4 inlägg

Skrivet 11 juni 2008 - 08:33

Slutkläm: Meddeladet fortsatte att komma upp, nu även på andra användarens skrivbord, trots byte till "vanliga" outlook. Lösningen fick bli en systemåterställning. Nu verkar det ok.