Jump to content

• Log in with Facebook Log in with Twitter Log In with Google      Logga in   
  • Registrera konto

Windows 8-bok: Boken Windows 8 in the Enterprise är en bok som är packad med information om hur du på ett effektivt och problemfritt sätt rullar ut Windows 8. Boken ger dig ett helt scenario och du får reda på allt som krävs från planering och förberedelser till utrullning, anpassning, konfiguration, uppsäkring och sedan hantering och felsökning av Windows 8-klienten. Detta är blandat med tips & tricks från arbetslivet och tillsammans med otaliga steg-för-steg-guider är boken en perfekt handbok för dig när du ska implementera Windows 8 i din företagsmiljö. Windows 8 in the Enterprise hos Adlibris eller Amazon.com!

Foto
- - - - -

Utöka partition C:?

Den här tråden har arkiverats. Det innebär att du inte längre kan svara på inlägg i tråden. Vänligen starta en ny tråd vid behov.
8 svar i den här tråden

#1 Snoffa

Snoffa
  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 535 inlägg

Skrivet 10 juli 2008 - 23:04

Hallå.

Har en dator med en hårddisk på 250GB, den är upp delad i tre parttioner.

C: 25GB D: 40GB E: 29GB F: 140GB

har för närvarande Vista installerad på C: efter att vista, wow + diverse program så är disken fullproppad ha ca 250Mb ledigt bara.

Finns det något sätt att att plocka utrymme från från de andra partitionerna och slänga in dem på C:?

Spoiler

ANNONS:

#2 al6

al6
  • Gäster

Skrivet 10 juli 2008 - 23:31

Vista är bra på detta; Startmenyn -> högerklicka på Dator -> välj Hantera -> Ett fönster öppnas och där väljer du diskhantering i listan. Sen väljer du partitionerna och får minska dem och sen öka din C.

#3 Snoffa

Snoffa
  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 535 inlägg

Skrivet 11 juli 2008 - 06:40

detta går inte för mig, när jag har minskat en partition och vill öka på C: så är den  bara grå i listan.

Spoiler

#4 Andreas Stenhall

Andreas Stenhall
  • Sajtägare
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 7 949 inlägg

Skrivet 11 juli 2008 - 07:29

Du kan tyvärr inte krympa och utöka partitioner hur som helst med Vistas verktyg och det är i långt i från alla fall man kan krympa en partition för att utöka en annan.

Andreas Stenhall
twitter-16-icon.png facebook-16-icon.gif linkedin-16-icon.png mvp-16-icon.gif icon_16_theexp.png

#5 al6

al6
  • Gäster

Skrivet 11 juli 2008 - 10:46

Om partitionerna ligger brevid varandra bör det gå.

#6 Snoffa

Snoffa
  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 535 inlägg

Skrivet 11 juli 2008 - 12:48

Du kan tyvärr inte krympa och utöka partitioner hur som helst med Vistas verktyg och det är i långt i från alla fall man kan krympa en partition för att utöka en annan.

Mmm jo jag märkte det. Tillochmed i installationen för vista kan man inte ändra så att C: partitionen vart större. Men finns de något vista kompatibelt partitionsprogram liknande partition magic att till gå?

Spoiler

#7 Lasseska

Lasseska
  • Gäster

Skrivet 11 juli 2008 - 12:53

Acronis Disk DirectorSuite10 fungerar med vista.

#8 al6

al6
  • Gäster

Skrivet 11 juli 2008 - 14:12

Testa inte partition magic 8 i alla fall - jag gjorde det och hela filsystemet pajjade (funkar dock fint på xp).

#9 LightningStrike

LightningStrike
  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 367 inlägg

Skrivet 15 juli 2008 - 18:20

Jag anväder Paragon Partition Manager v9.0 Professional, det är kompatibelt med Vista (även x64). Fungerar perfekt att förminska/förstora vilken partition som helst inkl C:

ASUS P5QLD PRO
Intel Core 2 Duo E6750
8GB DDR2 PC6400
nVidia GTX 560 TI 1Gb
Windows 7 x64 Ultimate med SP1