Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

__087

Automatisk uppspelning av USB-minne har slutat att fungera

10 posts in this topic

Tjena!

Som rubriken lyder så har jag ett usb minne, sen några veckor tillbaka har jag börjat använda mig av "säker borttagning av maskinvara" innan jag kopplar ur det men här om dagen märkte jag att ja inte fick upp den rutan längre om hur jag vill starta mitt usb minne. Någon som kan hjälpa? Tack på förhand. M.V.H // __087

Windows XP?

Högerklicka på enheten i Den här datorn, välj Egenskaper, fliken Spela upp automatiskt. Vilket alternativ är valt där? Gör ingenting?

En viss enhet kan automatisk uppspelning vara inaktiverad för. Lättaste sättet att kontrollera (och ändra) detta är att använda Tweak UI. Under My Computer, AutoPlay, Drives kan du se om enheten i fråga är markerad eller ej.

Tweak UI hämtar du här: http://www.microsoft.com/windowsxp/downloa...ppowertoys.mspx

jag anväder Windows XP Pro SP3 och om jag går in där på "Spela upp automatisk" ser det ut såhär: (kolla bifogad bild)

Kolla även med Tweak UI, ty även om Fråga mig alltid är valt för KINGSTON, kan automatisk uppspelning vara inaktiverad för enhet E: (oavsett vad som är kopplat till E:).

aa precis, det kan nog vara det som är felet för inget jag kopplar in i usb porten spelas upp automatiskt längre

vart någonstans kan jag hitta den funktionen i TweakUI??

My Computer, AutoPlay, Drives

har samma fel på ett antal xp maskiner men denna lösning fungerar ej!

Någon som har mera och flera tips!?