Jump to content

• Log in with Facebook Log in with Twitter Log In with Google      Logga in   
  • Registrera konto

Windows 8-bok: Boken Windows 8 in the Enterprise är en bok som är packad med information om hur du på ett effektivt och problemfritt sätt rullar ut Windows 8. Boken ger dig ett helt scenario och du får reda på allt som krävs från planering och förberedelser till utrullning, anpassning, konfiguration, uppsäkring och sedan hantering och felsökning av Windows 8-klienten. Detta är blandat med tips & tricks från arbetslivet och tillsammans med otaliga steg-för-steg-guider är boken en perfekt handbok för dig när du ska implementera Windows 8 i din företagsmiljö. Windows 8 in the Enterprise hos Adlibris eller Amazon.com!

Foto
- - - - -

Opera 12.15 & 15 Next

Opera webbläsare

• Vänligen logga in för att svara
176 svar i den här tråden

#1 JoWa

JoWa

Cr

• Hedersmedlem
  • 9 811 inlägg
  • Kön:Man
  • Från:Eknäs

Skrivet 16 december 2008 - 09:19

JpuahBgww.png
Opera 12.15 http://www.opera.com/browser/
FTP

Det här inlägget har redigerats av JoWa: 28 maj 2013 - 08:31

Spoiler

ANNONS:

#2 Adnerzzon

Adnerzzon
  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 924 inlägg

Skrivet 18 december 2008 - 00:51

Opera är nu så snabbt så man hänger inte med i svängarna  ;D :o :D
I varje fall på min dumburk. *Wrooommm*

/Anderzzon

!!GLÖM INTE SKAPA RECOVERY-SKIVOR AV DATORN EFTER KÖP!! ANNARS LÄT HÄNT ATT DU SÅ SMÅNINGOM SITTER I SKITEN!
Intel Pentium 4 Dual HT 3.20Ghz, 3½GB DDR2 Dual Channel 800Hz, XFX GeForce Fatal1ty 8600GT 256Mb.

#3 OlleBull

OlleBull
  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1 356 inlägg

Skrivet 09 maj 2009 - 10:30

Hittade en portabel version av OPERA 9.64 international, den funkar suveränt. Är många gånger bättre än IE8.

http://www.opera-usb...operausbint.htm

MVH...OB

#4 L-L

L-L
  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 642 inlägg

Skrivet 09 maj 2009 - 10:41

Ny alfaversion av Opera 10: 1491.

Windows ”Classic”: http://snapshot.oper.../o100s_1491.exe

Windows Installer: http://snapshot.oper...o100s_1491m.exe

Jaså de behåller classic installer i v 10. :)

Fördel med Windows Installer? Jag trivs med Classic, och att dessutom ha min webbläsarprofil i samma mapp som installationen. Dvs. inte en enda Opera-relaterad fil utanför Program Files\Opera. :)

Dator: HP 13,3" laptop, Intel Core 2 Duo, 4 GB RAM, 320 GB / 7200 RPM HDD

#5 JoWa

JoWa

Cr

• Hedersmedlem
  • 9 811 inlägg

Skrivet 09 maj 2009 - 11:37

Jaså de behåller classic installer i v 10. :)

Fördel med Windows Installer? Jag trivs med Classic, och att dessutom ha min webbläsarprofil i samma mapp som installationen. Dvs. inte en enda Opera-relaterad fil utanför Program Files\Opera. :)

Windows Installer i sig ger väl inga fördelar, men den versionen innehåller språkfiler, vilket Classic inte gör (:().

På tal om språk: För att få svensk stavningskontroll i Opera 10, använder jag Thunderbirds ordlista (sv.dic, sv.aff). B)

Spoiler

#6 L-L

L-L
  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 642 inlägg

Skrivet 09 maj 2009 - 22:47

Windows Installer i sig ger väl inga fördelar, men den versionen innehåller språkfiler, vilket Classic inte gör (:().

På tal om språk: För att få svensk stavningskontroll i Opera 10, använder jag Thunderbirds ordlista (sv.dic, sv.aff). B)

OK, jag trodde att uppdateringsförfarandet skulle gå smidigare med Windows Installer. Men det kanske är inbillning.

#7 JoWa

JoWa

Cr

• Hedersmedlem
  • 9 811 inlägg

Skrivet 10 maj 2009 - 08:46

OK, jag trodde att uppdateringsförfarandet skulle gå smidigare med Windows Installer. Men det kanske är inbillning.

Jaha, nä, det vet jag inte. Jag har installerat Classic, och laddar alltid ned senaste version och installerar, så uppdateras Opera. Smidigt nog för mig. ;)

Funktionen att gå direkt till sista inlägget (eller ett annat inlägg) i en tråd fungerar inte i bygge 1491. :( Har testat på fyra fora, med samma resultat.

Spoiler

#8 L-L

L-L
  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 642 inlägg

Skrivet 10 maj 2009 - 12:24

Jaha, nä, det vet jag inte. Jag har installerat Classic, och laddar alltid ned senaste version och installerar, så uppdateras Opera. Smidigt nog för mig. ;)

OK, samma här. Kommer att fortsätta med Classic, Windows Installer (WI) är ett otyg tycker jag. Har använt en dator där WI var trasigt, och jag lyckades inte reparera det på något sätt. Som en följd kunde man förstås inte installera program som använde WI, och man kunde inte ens STARTA Microsoft Office XP. Lågt.

#9 e-son

e-son

e-compressed

• Hedersmedlem
  • 9 197 inlägg
  • Kön:Inte valt
  • Från:Majorna

Skrivet 10 maj 2009 - 13:54

OK, samma här. Kommer att fortsätta med Classic, Windows Installer (WI) är ett otyg tycker jag. Har använt en dator där WI var trasigt, och jag lyckades inte reparera det på något sätt. Som en följd kunde man förstås inte installera program som använde WI, och man kunde inte ens STARTA Microsoft Office XP. Lågt.

Inte så märkvärdigt att reparera eller installera om Windows Installer...! ;)
http://www.alltomxp....&...st&p=117304

Ingen support via PM! Skriv ett inlägg i lämplig forumdel, så hjälper jag gärna till när jag kan.

Spoiler

`°º¤æ-.,¸ <°)))>< ¸,.-椺°` Endast döda fiskar följer strömmen `°º¤æ-.,¸ <°)))>< ¸,.-椺°`

thinkbigger

#10 al6

al6
  • Gäster

Skrivet 14 maj 2009 - 10:43

Jag testade Opera 10 och kom direkt fram till att prestandan när man rullar sidorna upp och ner var extremt mycket sämre än i Opera 9, dessutom kommer det konstiga horizontella streck med två pilar som pekar in mot varandra. Dom verkar vara någon form av debugmojjäng eftersom dom bara kommer när sidan verkar ha ritats fel när man rullat sidan. Det är sjukt störande att det komemr fram massa streck med pilar när man vill rulla sin sida, och det verkar även vara någon form av massiv "tearing" så att halva sidan bara försvinner för ett tag när man rullar. Helt enkelt verkar Opera 10 riktigt usel just nu. Någon kommentar?

#11 AndreasNilemo

AndreasNilemo
  • Medlem
  • PipPipPip
  • 190 inlägg

Skrivet 14 maj 2009 - 10:49

Jag testade Opera 10 och kom direkt fram till att prestandan när man rullar sidorna upp och ner var extremt mycket sämre än i Opera 9, dessutom kommer det konstiga horizontella streck med två pilar som pekar in mot varandra. Dom verkar vara någon form av debugmojjäng eftersom dom bara kommer när sidan verkar ha ritats fel när man rullat sidan. Det är sjukt störande att det komemr fram massa streck med pilar när man vill rulla sin sida, och det verkar även vara någon form av massiv "tearing" så att halva sidan bara försvinner för ett tag när man rullar. Helt enkelt verkar Opera 10 riktigt usel just nu. Någon kommentar?

Det är norskt.. och de som gjort det är folk som lever på djupfryst grandiosa pizza å "cole på box" och har umbro och lotto tröjor på sig från födseln.

Näe men alvarligt så är det inget jag sett.. men det kanske har å göra med att jag scrollar så segt.

#12 JoWa

JoWa

Cr

• Hedersmedlem
  • 9 811 inlägg

Skrivet 14 maj 2009 - 10:56

Funktionen att gå direkt till sista inlägget (eller ett annat inlägg) i en tråd fungerar inte i bygge 1491. :( Har testat på fyra fora, med samma resultat.

Löst i 1497! :D

Har inga pilar, men du påminner mig om att de fanns där i ett tidigt bygge, minns ej vilket. Vilken version har du testat?

Jag kan rulla sidorna i full fart med 10, 1497.

Hoppas att de får ordning på minnesanvändningen. 10:an kan lätt sätt i sig över 300 mb… Just nu dock endast drygt 70, med två flikar öppna. ;)

Spoiler

#13 al6

al6
  • Gäster

Skrivet 14 maj 2009 - 11:41

Ja lyckades ta en bild av de...

Build
1139

Men vafan! Hur har jag lyckats få ett så gammalt bygge när jag laddade ner det för typ 5 dagar sen?

#14 JoWa

JoWa

Cr

• Hedersmedlem
  • 9 811 inlägg

Skrivet 14 maj 2009 - 12:01

Ja lyckades ta en bild av de...

Det känner jag igen… ;)

Build
1139

Men vafan! Hur har jag lyckats få ett så gammalt bygge när jag laddade ner det för typ 5 dagar sen?

:o Det första bygge jag testade, för en halv evighet sedan! :D

Spoiler

#15 al6

al6
  • Gäster

Skrivet 14 maj 2009 - 12:04

Ja tog hem de härifrån

http://www.opera.com/browser/next/

;)

#16 JoWa

JoWa

Cr

• Hedersmedlem
  • 9 811 inlägg

Skrivet 14 maj 2009 - 12:06

Ja tog hem de härifrån

Den sidan har uppenbarligen inte uppdaterats sedan 10 alfa gjordes allmänt tillgänglig.

Varfan hittar man dom nya ;)

Direktlänkar i denna tråd, eller på Operas blog, eller Softpedia. ;)

Spoiler

#17 al6

al6
  • Gäster

Skrivet 14 maj 2009 - 12:09

Såg de, denna är ju ljusår fram jämfört med den förra ;)

#18 JoWa

JoWa

Cr

• Hedersmedlem
  • 9 811 inlägg

Skrivet 14 maj 2009 - 12:22

Build
1139

Den är från 3 december! :lol:

Spoiler

#19 JoWa

JoWa

Cr

• Hedersmedlem
  • 9 811 inlägg

Skrivet 27 maj 2009 - 16:37

Om man använder programmets uppdaterare, laddas en installationsfil som använder WI ned, också om man har installerat med Classic-installeraren.

Spoiler

#20 Superlight

Superlight
  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 352 inlägg
  • Från:Stockholm

Skrivet 08 juni 2009 - 07:39

Opera 10, bygge 1551, beta 1

FTP

Om man skulle vilja prova på Opera 10 Beta, finns det ingen opera.exe som man byter direkt i Opera-mappen istället för att installera om det hela manuellt?

AMD Phenom II X4 720 | Gigabyte GA-MA770T-UD3P | Zotac GTX 460 1GB | 4GB Crucial BallistiX 1600MHz | Windows 7 64-bit

Andra trådar taggade med något av följande nyckelord: Opera, webbläsare

0 användare läser den här tråden

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma användare