Strax tillbaka till dig
MVH/Malou
DVMExportService.exe
Startat av ingensnamn, jan 24 2009 19:53
25 svar i den här tråden
#22 Malou
Skrivet 25 januari 2009 - 18:47
Hej ingensnamn!
Då var jag tillbaka igen.
Allt ser ok ut. Filen du scannade hos Virustotal samt mappen pss.
Vet inte riktigt vad vi mer kan göra?
MVH/Malou
MVH/Malou
Skrivet 26 januari 2009 - 15:05
Malou, den January 26, 2009, 03:47, skrev:
Hej ingensnamn!
MVH/Malou
MVH/Malou
Hej Malou!
det är du som är experten:) om det ser bra ut enligt dig så är det nog fläkten eller något annat som jag själv får ta tag i.
Men ett stort tack för att du tog dig tid till en så grundlig genomgång!
//
#24 Malou
Skrivet 26 januari 2009 - 15:50
Hej ingensnamn!
Varsegod och tack själv för att vi fick hjälpa samt för de vänliga orden
Jag kan inte se till några otrevligheter eller andra konstigheter i loggarna. Allt ser rent och fint ut.
Det vi kan kontrollera lite extra är då den här => C:\QSTART.SYS\DVMExportService.exe
Visa dolda filer och mappar Windows XP:
Windows XP-Användare:
1: Högerklicka på Start-knappen
2: Välj Utforska
3: I verktygsfältet klicka på => Verktyg => Mappalternativ
4: Välj fliken => Visning sätt en bock i => Visa dolda filer och mappar
5: Avbocka Dölj filnamnstillägg för kända filtyper
6: Avbocka Dölj skyddade operativsystemfiler
Sök/Leta reda på:
Navigera dig fram enligt nedanstående sökväg
C:\QSTART.SYS\DVMExportService.exe <= Kontrollera filen om det går
Högerklicka på den och välj egenskaper
Titta runt bland flikarna och se vilket eventuellt program den tillhör samt vilken tillverkare/företag
Återkom och berätta
********************************************************************************
För att städa upp efter oss (verktyg) som vi använt så gör nedanstående.
Nedanstående verktyg har förmågan att kunna ta bort/deleta filer/mappar/genvägar från de fix-program som vi har använt oss av (Dock ej TM HJT).
Skriv ut eller kopiera nedanstående till ett textdokument och spara det till skrivbordet:
Läs/Följ Instruktionerna noga:
Hämta hem avinstallationsprogrammet OTCleanIt:
http://download.blee...r/OTCleanIt.exe
1: Spara ner den till skrivbordet
2: Starta programmet/verktyget genom att dubbelklicka på OTCleanIt.exe
(För Vista => Högerklicka på verktyget och välj => Kör som Admin)
3: Klicka på CleanUp! knappen.
4: Om du får varningar från dina skyddsprogram så ge OTCleanIt tillåtelse att få tillgång till Internet.
5: De olika fix-program som du har laddat ner kommer att avinstalleras, inkl. detta program, efter en omstart av datorn.
MVH/Malou
Varsegod och tack själv för att vi fick hjälpa samt för de vänliga orden
Jag kan inte se till några otrevligheter eller andra konstigheter i loggarna. Allt ser rent och fint ut.
Det vi kan kontrollera lite extra är då den här => C:\QSTART.SYS\DVMExportService.exe
Visa dolda filer och mappar Windows XP:
Windows XP-Användare:
1: Högerklicka på Start-knappen
2: Välj Utforska
3: I verktygsfältet klicka på => Verktyg => Mappalternativ
4: Välj fliken => Visning sätt en bock i => Visa dolda filer och mappar
5: Avbocka Dölj filnamnstillägg för kända filtyper
6: Avbocka Dölj skyddade operativsystemfiler
Sök/Leta reda på:
Navigera dig fram enligt nedanstående sökväg
C:\QSTART.SYS\DVMExportService.exe <= Kontrollera filen om det går
Högerklicka på den och välj egenskaper
Titta runt bland flikarna och se vilket eventuellt program den tillhör samt vilken tillverkare/företag
Återkom och berätta
********************************************************************************
För att städa upp efter oss (verktyg) som vi använt så gör nedanstående.
Nedanstående verktyg har förmågan att kunna ta bort/deleta filer/mappar/genvägar från de fix-program som vi har använt oss av (Dock ej TM HJT).
Skriv ut eller kopiera nedanstående till ett textdokument och spara det till skrivbordet:
Läs/Följ Instruktionerna noga:
Hämta hem avinstallationsprogrammet OTCleanIt:
http://download.blee...r/OTCleanIt.exe
1: Spara ner den till skrivbordet
2: Starta programmet/verktyget genom att dubbelklicka på OTCleanIt.exe
(För Vista => Högerklicka på verktyget och välj => Kör som Admin)
3: Klicka på CleanUp! knappen.
4: Om du får varningar från dina skyddsprogram så ge OTCleanIt tillåtelse att få tillgång till Internet.
5: De olika fix-program som du har laddat ner kommer att avinstalleras, inkl. detta program, efter en omstart av datorn.
MVH/Malou
Skrivet 26 januari 2009 - 20:38
"Det vi kan kontrollera lite extra är då den här => C:\QSTART.SYS\DVMExportService.exe"
Finns en folder som heter QSTART.000 med bl.a .DAT/.DATE /.MD5-filer. Sen en mapp: QSTART.SYS där finns undermapparna: confiq, custom, help/images samt persist. DVMExportService.exe ligger där, signerad ett företag som heter deviceVM http://www.splashtop...indexsplash.php . I images ligger bilder där alla har Lenovo-loggan så antar att det e deras påhitt...
Malwarebytes' Anti-Malware ligger kvar efter städning med det rekommenderade programmet. Har alltid använt mig av Spybot-search&destroy i kombination med ad-aware för att "rensa upp"... hur står sig Malwarebytes' Anti-Malware mot dessa om man får fråga dig som är insatt i skräp-världen?
Finns en folder som heter QSTART.000 med bl.a .DAT/.DATE /.MD5-filer. Sen en mapp: QSTART.SYS där finns undermapparna: confiq, custom, help/images samt persist. DVMExportService.exe ligger där, signerad ett företag som heter deviceVM http://www.splashtop...indexsplash.php . I images ligger bilder där alla har Lenovo-loggan så antar att det e deras påhitt...
Malwarebytes' Anti-Malware ligger kvar efter städning med det rekommenderade programmet. Har alltid använt mig av Spybot-search&destroy i kombination med ad-aware för att "rensa upp"... hur står sig Malwarebytes' Anti-Malware mot dessa om man får fråga dig som är insatt i skräp-världen?
#26 Malou
Skrivet 26 januari 2009 - 21:44
Hej ingensnamn!
Ok då tillhör det detta företag Lenova då som du har datorn ifrån.
Malwarebytes' Anti-Malware är inget verktyg utan ett spywareprogram och den tas inte bort med hjälp av det städverktyg som jag postade om. Malwarebytes' Anti-Malware står sig mycket högt i jämförelse mot Ad-Aware & Spyboot. Dessa speciellt Ad-Aware hittar inte det den skall/bör hitta utan enbart Tracking Cookies och den är ett sorgebarn. Likaså gällande SpyBoot gör inte sitt jobb utan flaggar mest F/P (False/Posetive).
Om du har gratisversionen av Ad-Aware/SpyBoot så gör du ingen förlust med att avinstallera dem och istället behålla Malwarebytes' Anti-Malware.
Gratisversionen av Malwarebytes' Anti-Malware får du själv uppdatera och scanna manuellt med.
MVH/Malou
Citat
I images ligger bilder där alla har Lenovo-loggan så antar att det e deras påhitt...
Citat
Om du har gratisversionen av Ad-Aware/SpyBoot så gör du ingen förlust med att avinstallera dem och istället behålla Malwarebytes' Anti-Malware.
Gratisversionen av Malwarebytes' Anti-Malware får du själv uppdatera och scanna manuellt med.
MVH/Malou