Här kan vi ta upp småmoddningar som ändrar de element i Windows 7 som vi inte gillar....
Personligen gillar jag för tillfället allt i Windows 7 rent utseendemässigt... UTOM INLOGGNINGSSKÄRMEN....
Kanske inte det lättaste alla gånger, men känner man igen sig i Vista så är det inte stor skillnad i 7. Filen som innehåller bakgrunderna till inloggningen heter "imageres.dll" och du behöver ta fullt ägande på den filen. Innan du nu börjar så säkerhetskopiera den. Därefter använder du ett "Recource"-program för att öppna filen... själv använder jag Resource Tuner.
Innuti filen "imageres.dll" finns ett antal mappar. I mappen IMAGE finns ett antal jpeg-filer med beteckningen 5031, 5032, 5033 osv... leta upp bakgrunden som stämmer med din upplösning. I mitt fall är det den första, 5031, som håller 1280*1024. Dubbeklicka på den och ersätt den med den fil man vill ha... upplösningen och formatet (jpeg) måste stämma. Man kan fortsätta och byta ut varje upplösning om man vill ha samma bakgrund även när man startar i felsäkert läge osv...
Spara din nya "imageres.dll" där du vill och gå sen till C:\Windows\System32 och leta upp orginalfilen... byt namn på den till exempelvis "imageres.dll.orginal" och klistra sen in din nymoddade fil...
När du nu loggar ut eller startar om så har du ändrat bakgrunden på inloggningsskärmen...
I Vista finns det ett program för detta som heter Logon Studio Vista... det funkar inte alls i Windows 7 även om det är samma filer som det programet modifierar.
// Mange