Jump to content

• Log in with Facebook Log in with Twitter Logga in via Google      Logga in   
  • Registrera konto

- - - - -

Snabba upp Internet Explorer 8 ordentligt

Den här tråden har arkiverats. Det innebär att du inte längre kan svara på inlägg i tråden. Vänligen starta en ny tråd vid behov.
5 svar i den här tråden

#1 Andreas Stenhall

Andreas Stenhall
  • Sajtägare
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 7 719 inlägg

Skrivet 29 mars 2009 - 08:58

Posted ImageMånga användare som har installerat Internet Explorer 8 tycker att den går segt och tycker inte alls att surfupplevelsen är speciellt snabb. Flera rapporter på nätet visar att man genom att registrera en dll-fil kan åtgärda detta problem och snabba upp Internet Explorer 8 ordentligt, i Windows XP, Windows Vista men även Windows 7. I Windows XP kör du nedanstående kommando i Start > Kör medan du i Windows Vista och Windows 7 söker upp cmd.exe i sökfältet i startmenyn och sedan högerklickar det och väljer "Kör som administratör". När du har kört kommandot nedan så startar du om din dator.

regsvr32 actxprxy.dll

Detta tips gäller för: Internet Explorer 8.
Läs även: Fler tips för Internet Explorer

Visa hela artikeln

Andreas Stenhall
Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image

ANNONS:
  • Inte din sorts mobil? Jämför priser på fler hos

#2 yassin_2999

yassin_2999

IT-Freak

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 522 inlägg

Skrivet 30 mars 2009 - 11:28

Tack för detta tips.
Det verkar gå lite snabbare.

Windows 7™ Home Premium 64-bit | Intel Core i7 2.8 Ghz | 6 GB Ram DDR3 1088 Mhz | Nvidia Geforce GTX 260 | 1 x 250 GB HD WD S-ATA - 1 x 1.5 TB HD Seagate | Samsung 23' TFT FULL-HD | Logitech 5.1 Z-5500 | Logitech Dinovo Edge | Logitech MX Revolution

#3 morno

morno
  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 432 inlägg

Skrivet 30 mars 2009 - 16:28

tack för tipset ska se hur det går..

STOR MOTSTÅNDARE TILL DE KRÄNKANDE STASI-LAGARNA IPRED & FRA!

IPRED - Lagen som låter amerikanska mediabolag stämma svenskar och kräva påhittade fantasibelopp trots att fulla bevis saknas.
FRA - Lagen som låter SÄPO spana på allt du gör på nätet.

#4 LionKing

LionKing
  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 444 inlägg

Skrivet 30 mars 2009 - 17:51

På vilket sätt har det konstaterats att IE blir snabbare med detta knep?
Jag mätte hastigheten före och efter med Futuremark Peacekeeper ( http://service.futur...er/index.action ), men det gav precis motsatt resultat. Då jag testade före fick IE8 209p. och då jag testade efter fick den 207p.

Som jämförelse kan jag nämna att Firefox 3.1beta3 fick 432p.

LionKing

Laptop: Compaq Presario CQ60 │ Windows 7 Ultimate x64

#5 MartinSomVisningsnamn

MartinSomVisningsnamn
  • Medlem
  • Pip
  • 1 inlägg

Skrivet 19 maj 2009 - 08:43

När jag bad min chef prova detta så försvann alla "add ons". Vad gör man för att få tillbaka dem?

#6 e-son

e-son

e-compressed

• Hedersmedlem
  • 8 850 inlägg

Skrivet 19 maj 2009 - 08:56

View PostMartinSomVisningsnamn, den May 19, 2009, 09:43, skrev:

När jag bad min chef prova detta så försvann alla "add ons". Vad gör man för att få tillbaka dem?

Använd aldrig chefen som försökskanin...!    ;)
Vad är det för add ons du pratar om?

Spoiler

•`°²º¤æ-.,¸ <°)))>< ¸,.-椺²°`• Endast döda fiskar följer strömmen •`°²º¤æ-.,¸ <°)))>< ¸,.-椺²°`•

thinkbigger