Jump to content

• Log in with Facebook Log in with Twitter Log In with Google      Logga in   
  • Registrera konto

Foto
- - - - -

sida-vid-sida konfiguration

Den här tråden har arkiverats. Det innebär att du inte längre kan svara på inlägg i tråden. Vänligen starta en ny tråd vid behov.
1 svar i den här tråden

#1 Tears

Tears
  • Medlem
  • Pip
  • 1 inlägg

Skrivet 20 augusti 2009 - 20:33

Hejsan! Hitta denna sidan när jag sökte på mitt lilla problem...
Har nu suttigt i 2 dagar snart och forsökt fixa detta...
När jag försöker starta windows live messenger så kommer det upp ett fel medelande som säger: Programet kunde inte starta eftersom programets sida-vid-sidakonfiguration är felaktig. Kontrolera händelseloggen för mera information...
Har provat att avinstallera msn, och intsalera igen. Och även reparera.. men samma problem fortfarande.. Har aldrig stött på ett liknande problem innan...
Vad ska jag göra? Hur löser jag detta?

Ska så sägas att jag har en del data vana, men inget snille på dom =)

ANNONS:

#2 Andreas Stenhall

Andreas Stenhall
  • Sajtägare
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8 020 inlägg

Skrivet 20 augusti 2009 - 21:18

Felmeddelandet tyder på att det behöver något i SxS-mappen som inte finns där. Har det fungerat tidigare eller har det alltid varit problem? Har du möjligtvis rensat manuellt i C:\Windows\winsxs eller använt vLite för att ta bort funktioner?

Hur som helst, Live Messenger är beroende av att några olika saker finns i winsxs-mappen. Testa att tanka hem och installera http://www.microsoft...;displaylang=en

Andreas Stenhall
Coligo AB
twitter-16-icon.png facebook-16-icon.gif linkedin-16-icon.png mvp-16-icon.gif icon_16_theexp.png