felmedelande..
Skrivet 03 oktober 2009 - 13:35
- Inte din sorts mobil? Jämför priser på fler hos
Skrivet 03 oktober 2009 - 13:54
Kanske lika bra att vi tittar lite vidare på hur det ser ut i datorn om det inte fungerar att ta hem Malwarebytes!
Hämta hem DDS:
http://download.blee...om/sUBs/dds.scr
1: Spara den till skrivbordet
2: Dubbelklicka på dds.scr för att starta verktyget.
(För Vista/Windows 7-användare: Högerklicka och välj Kör som Administratör:)
3: Klicka Yes/Ja på frågan om Optional Scan
4: När DDS har scannat klart kommer där att dyka upp två textfiler DSS.txt och Attach.txt
5: Spara dessa till ditt skrivbord
4: Kopiera/Klistra in de båda loggarna DSS.txt och Attach.txt hit till din tråd.
OBS:
Kopiera INTE in loggan (textfilen) som bifogad fil ej heller inom code-taggar eller annat.
Kopiera/klistra in loggan DIREKT i ditt inlägg.
Mvh MrO
Skrivet 03 oktober 2009 - 21:27
MrO, den October 03, 2009, 14:54, skrev:
Kanske lika bra att vi tittar lite vidare på hur det ser ut i datorn om det inte fungerar att ta hem Malwarebytes!
Hämta hem DDS:
http://download.blee...om/sUBs/dds.scr
1: Spara den till skrivbordet
2: Dubbelklicka på dds.scr för att starta verktyget.
(För Vista/Windows 7-användare: Högerklicka och välj Kör som Administratör:)
3: Klicka Yes/Ja på frågan om Optional Scan
4: När DDS har scannat klart kommer där att dyka upp två textfiler DSS.txt och Attach.txt
5: Spara dessa till ditt skrivbord
4: Kopiera/Klistra in de båda loggarna DSS.txt och Attach.txt hit till din tråd.
OBS:
Kopiera INTE in loggan (textfilen) som bifogad fil ej heller inom code-taggar eller annat.
Kopiera/klistra in loggan DIREKT i ditt inlägg.
Mvh MrO
hmm .. nu fick jag igång malware. Har alltså kunnat ladda hem det men inte fått igång programmet.... men det funka nu när jag valde "kör som" och bockade ur under "användarkonto" "skydda din dator och mina filer från otillåtna programfunktioner (det här allternativet kan förhindra att virus osv osv ... men väljer du detta kanske programmet inte fungerar korrekt)..
nu fick jag alltså igång programmet och har börjat scanna... men hade det någon betydelse eller försämmrar det sökeffekten på nått sätt??
Skrivet 03 oktober 2009 - 21:46
Men kör på med en snabbscan o klistra in loggan om något hittas!
Mvh MrO
Skrivet 03 oktober 2009 - 23:24
MrO, den October 03, 2009, 22:46, skrev:
Men kör på med en snabbscan o klistra in loggan om något hittas!
Mvh MrO
körde full scan och hitta lite skit som jag tog bort?? (hoppas jag gjorde rätt) det jag tog bort som kom upp hette något med Rogue.installer...
logg
Malwarebytes' Anti-Malware 1.41
Databasversion: 2775
Windows 5.1.2600 Service Pack 3
2009-10-04 00:09:15
mbam-log-2009-10-04 (00-09-15).txt
Skanningstyp: Fullständig skanning (C:\|)
Antal skannade objekt: 217332
Förfluten tid: 1 hour(s), 2 minute(s), 52 second(s)
Infekterade minnesprocesser: 0
Infekterade minnesmoduler: 0
Infekterade registernycklar: 1
Infekterade registervärden: 0
Infekterade registerdataposter: 0
Infekterade mappar: 0
Infekterade filer: 2
Infekterade minnesprocesser:
(Inga illasinnade poster hittades)
Infekterade minnesmoduler:
Infekterade registernycklar:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\setup.exe (Rogue.Installer) -> Quarantined and deleted successfully.
Infekterade registervärden:
Infekterade registerdataposter:
Infekterade mappar:
Skrivet 04 oktober 2009 - 07:34
Hur fungerar din dator nu då,kvarstår problemet? Om det gör det så posta den där DDS loggan som jag postade om tidigare!
Mvh MrO
Skrivet 04 oktober 2009 - 10:50
//Mickilina
Laptop: Vista Home Premium x32, SP1, AMD Sempron SI-40 2,00 GHz, Ljudkort Sound Blaster Pro, RAM 2,0 GB, DDR II, Hårddisk -Typ SATA 5400 rpm -Storlek 160 GB, NVIDIA GeForce 8200M G
Skrivet 04 oktober 2009 - 13:04
MrO, den October 04, 2009, 08:34, skrev:
Hur fungerar din dator nu då,kvarstår problemet? Om det gör det så posta den där DDS loggan som jag postade om tidigare!
Mvh MrO
haha förlåt.. såg det nu att jag missat.
Malwarebytes' Anti-Malware 1.41
Databasversion: 2775
Windows 5.1.2600 Service Pack 3
2009-10-04 00:09:15
mbam-log-2009-10-04 (00-09-15).txt
Skanningstyp: Fullständig skanning (C:\|)
Antal skannade objekt: 217332
Förfluten tid: 1 hour(s), 2 minute(s), 52 second(s)
Infekterade minnesprocesser: 0
Infekterade minnesmoduler: 0
Infekterade registernycklar: 1
Infekterade registervärden: 0
Infekterade registerdataposter: 0
Infekterade mappar: 0
Infekterade filer: 2
Infekterade minnesprocesser:
Infekterade minnesmoduler:
Infekterade registernycklar:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\setup.exe (Rogue.Installer) -> Quarantined and deleted successfully.
Infekterade registervärden:
Infekterade registerdataposter:
Infekterade mappar:
Infekterade filer:
C:\Documents and Settings\Riitta\Mina dokument\Hämtade filer\setup(2).exe (Rogue.Installer) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Documents and Settings\Riitta\Mina dokument\Hämtade filer\setup.exe (Rogue.Installer) -> Quarantined and deleted successfully.
Datorn funkar bättre när det gäller saker som snabbhet osv.. har ju rensat nästan allt känns det som och stängt ner allt som ligger och är igång i bakrunden.. Dessutom under dessa timmar jag har suttit här så har jag inte fått upp många felmedelande när det handlat om dll (inte en ända faktiskt) *håller tummarna att dom inte kommer under dagen heller*.. men det felmeddelanden jag har fått har varit enbart "flash10" eller "unknown" .. dessa har kommit upp när jag gått in på sidor med mycket flash sen har jag fått stänga ner sidan... Kan det inte var några drivrutiner osv? jag tänkte prova att avinstallera flash i ett par timmar och se om det slutar...???
fan datorer är som rena grekiskan för mig
Skrivet 04 oktober 2009 - 13:15
Mvh MrO
Skrivet 04 oktober 2009 - 19:01
MrO, den October 04, 2009, 14:15, skrev:
Mvh MrO
Jahapp efter jag avinstallera flash 10 och ladda ner det igen så verkar allt funka kanon äntligen!!!!!.. inte ett enda felmeddelande osv.....
Dock vet jag ju inte om detta är bara tillfällit men nu har det gått 4 timmar och datorn skött sig kanon.. Får verkligen hålla tummarna nu att skiten inte kommer tillbaka
Tack för all hjälp!!!! utan er hade det fan inte lyckats..
Men att flash kan ställa till det så illa?? kan det verkligen göra att datorn stänger av sig, fryser, dll error osv? kanske var det viruset och flash som spöka.. men skumt är det.
Skrivet 04 oktober 2009 - 19:07
En tumregel för framtiden är ju att bara ha ett säkerhets/antivirusprogram installerat i systemet. Flera kolliderar och kan många gånger arbeta ut varandra.
Vad gäller flashplayer?... ja det är sååå irriterande men det går ju att lösa...
Kul att det funkar nu iaf...
Mange
* HP Pavilion DV6 1100 + Windows 8 Consumer Preview + Windows 7 x64 SP1 Dual Boot *
* HP 6530b (2st) + Windows 7 x86 SP1 *
Skrivet 04 oktober 2009 - 20:51
Sandraaa, den October 04, 2009, 20:01, skrev:
Dock vet jag ju inte om detta är bara tillfällit men nu har det gått 4 timmar och datorn skött sig kanon.. Får verkligen hålla tummarna nu att skiten inte kommer tillbaka
Tack för all hjälp!!!! utan er hade det fan inte lyckats..
Men att flash kan ställa till det så illa?? kan det verkligen göra att datorn stänger av sig, fryser, dll error osv? kanske var det viruset och flash som spöka.. men skumt är det.
Mvh MrO