Jump to content

• Log in with Facebook Log in with Twitter Logga in via Google      Logga in   
  • Registrera konto

- - - - -

Hijack this hjälp

Den här tråden har arkiverats. Det innebär att du inte längre kan svara på inlägg i tråden. Vänligen starta en ny tråd vid behov.
23 svar i den här tråden

#21 kemsi

kemsi
  • Medlem
  • Pip
  • 18 inlägg

Skrivet 08 november 2009 - 17:15

View PostCecilia, den 08 november 2009 - 15:51 , skrev:

Ja, nu går det att se att det inte ser ut att finnas några rootkits.

Jag misstänker att AVG falsklarmade och att drivrutinen den satte i karantän tillhör Daemon Tools. För att ta reda på det så skulle jag vilja att du återställer en av filerna i karantänen och sedan bläddrar fram filen på sidan http://www.virustotal.com . Tryck därefter på Skicka Fil och vänta tills resultatet är klart (Närvarande status blir genomförd). Klistra in resultatet från de olika antivirusprogrammen (inte Övrig information) eller en länk till resultatet här.
Hmm, okej så vilken fil som helst från avg karantänen alltså? tog en (av vad jag gissar på är en av de filerna du menar) och körde igenom virustotal och de här blev resultatet (i länken nedan).  Obs! jag tryckte på "restore as" till skrivbordet så jag lättare skulle hitta den, gick de bra att göra så? Tack! :)

http://www.virustota...71f6-1257696087

ANNONS:
  • Inte din sorts mobil? Jämför priser på fler hos

#22 Cecilia

Cecilia
  • Hedersmedlem
  • 3 431 inlägg

Skrivet 08 november 2009 - 17:39

Javisst går det bra att återställa den till skrivbordet.

Jag blir däremot lite osäker på vilken fil du har skannat. Det skulle vara en av filerna som AVG sa var ett rootkit, dvs avw3tpy3.SYS eller amb2d7rq.SYS, men det är ett helt annat namn som står på virustotal-sidan. Jag är ledsen att jag skrev så otydligt så det inte framgick.

#23 Cecilia

Cecilia
  • Hedersmedlem
  • 3 431 inlägg

Skrivet 09 november 2009 - 17:32

Det ser ut som att AVG falsklarmade och att det inte fanns något rootkit i datorn. För säkerhets skull så sök igenom datorn med AVG nu när Daemon Tools är avinstallerad.

Kör ComboFix igen och klistra in den nya loggen.

#24 kontakten

kontakten
  • Medlem
  • PipPip
  • 41 inlägg

Skrivet 11 november 2009 - 23:11

Hej Kemsi, kanske har du löst problemet. Jag hade en liknande problem för några veckor sedan, tog en kvart innan Datorn öppnade programmen. Har
Har Advanced  System care installerad (gratis) tryckte på knappen. Det hittade massor med fel som den fixade till. Tog några få minuter, sedan var
Datorn som ny. Prova.