gratis enkelt backup program?
Skrivet 25 november 2009 - 17:25
Jag kör ännu med min gamla hd. Jag ska leta fram kvittot och radera fullständigt min hd och lämna den till dom så skulle jag få en ny.
Han sa att det var 3 års garanti.
Med vad formaterar man sin hd fullständigt?
Samsung har väll nå special program för det.
Hoppas garantin gäller för jag hade tänkte köpa en ny monitor istället inte HD
- Inte din sorts mobil? Jämför priser på fler hos
Skrivet 25 november 2009 - 17:57
Cacke, den 25 november 2009 - 17:25 , skrev:
Jag antar att du bara vill tömma hårddisken på data... själva formateringen behövs ju inte om man inte skall använda den igen!
Active@KillDisk kan du i så fall använda.... bränn på CD, som du sedan bootar datorn på, så "tömmer" programmet disken på all data. Välj nedladdningen som heter Download Bootable ISO Image of Active@ KillDisk to burn CD
Det här inlägget har redigerats av e-son: 25 november 2009 - 17:58
`°²º¤æ-.,¸ <°)))>< ¸,.-椺²°` Endast döda fiskar följer strömmen `°²º¤æ-.,¸ <°)))>< ¸,.-椺²°`
thinkbigger
Skrivet 25 november 2009 - 18:45
e-son, den 25 november 2009 - 12:28 , skrev:
Kan bara hålla med E-son: DE bästa är nog att kopiera allt du vill ha kvar till en annan hårddisk. Backuper, har för mig haft en tendens att ställa till det om man gör en nyinstallation. Ja själv kör med en 160 gb enbart för program, resten har ja på en 1Tb OCH kopierar de jag är mest rädd om till en extern USB HDD. Skippar allt va raid heter helt enkelt. (gemene man vet inte ens vad/hur det funkar)
Skrivet 25 november 2009 - 19:19
e-son, den 25 november 2009 - 17:57 , skrev:
Active@KillDisk kan du i så fall använda.... bränn på CD, som du sedan bootar datorn på, så "tömmer" programmet disken på all data. Välj nedladdningen som heter Download Bootable ISO Image of Active@ KillDisk to burn CD
Jag har laddat ner saker förr så jag skulle vilja skriva över hela hårddisken innan jag lämnar in den med kvittot för jag vet ju inte vad dom gör sen med dom.
Kan man de med killdisk?
Skrivet 25 november 2009 - 19:35
`°²º¤æ-.,¸ <°)))>< ¸,.-椺²°` Endast döda fiskar följer strömmen `°²º¤æ-.,¸ <°)))>< ¸,.-椺²°`
thinkbigger
Skrivet 25 november 2009 - 23:16
skärmen blir svart och ena säger att bios kan inte laddas och det andra händer det ingenting mer än att det står FreeDos
andra prg ?
Skrivet 26 november 2009 - 04:06
Cacke, den 25 november 2009 - 23:16 , skrev:
skärmen blir svart och ena säger att bios kan inte laddas och det andra händer det ingenting mer än att det står FreeDos
andra prg ?
Startar det inte så måste du ha gjort fel någonstans... brännde du .iso-filen som avbild? Har du ställt in bios, att starta från CD i första hand?
Det spelar ingen roll hur många program du provar om du inte får datorn att starta på en boot-CD... eftersom det är systemdisken som skall raderas, så går det inte att göra inloggad i Windows. Alternativet är att koppla disken till en annan fungerande dator och radera den därifrån, med en vanlig windowsapplikation som t.ex WipeDisk.
Det här inlägget har redigerats av e-son: 26 november 2009 - 06:14
thinkbigger
Skrivet 15 december 2009 - 16:51
e-son, den 26 november 2009 - 04:06 , skrev:
Det spelar ingen roll hur många program du provar om du inte får datorn att starta på en boot-CD... eftersom det är systemdisken som skall raderas, så går det inte att göra inloggad i Windows. Alternativet är att koppla disken till en annan fungerande dator och radera den därifrån, med en vanlig windowsapplikation som t.ex WipeDisk.
2 nya frågor...
Har secunia och filehippos prg installerade. jag avinstallerade NVIDIAS alla program för control panel som ska göra så att bilden kan klonas 1 till tvn och 1 till skärmen fungerade inte så kände filehippo av att jag hade avinstallerat drivrutinerna till mitt grafikkort och listade upp de rätta men när det kom till control panel så vart de error igen...
Jag löste problemet...
Hur hittar jag de rätta drivrutinerna till min dator? NVIDIA GeForce 9800 GX2 heter mitt grafikkort
Fråga 2 minns jag inte längre...
Finns det program som minns mina usernames och passwords till mina sidor?
Det här inlägget har redigerats av Cacke: 16 december 2009 - 21:43
Skrivet 13 maj 2011 - 20:00
Tänkte köra backup formatera hela hårddisken och göra en clean install och sen ta de jag vill ha från backupen om det går att göra så?