Ännu ett av dom där "måste ha"-verktygen...!
Linux Live USB Creator kan lägga i princip vilken Linux-dist som helst på usb-minnet och göra den bootbar. Jag har även framgångsrikt provat med andra Live-CD´s, såsom Hiren´s BootCD, DR.Web LiveCD m.fl.
Inte nog med att man kan lägga alla dessa Live-CD´s och vanliga installations-CD´s på minnespinnen, programmet kan även ladda ner och installera en portabel version av VirtualBox på pinnen, Vilket gör att det mesta du installerar på pinnen faktiskt kan köras direkt i Windows, som en virtuell maskin! Plugga in minnet och starta det mesta i Live-väg alltså! Själv använder jag den flitigt till div. olika "verktygs-CD´s", men kanske framför allt favoriten PuppyLinux... perfekt när det inte finns CD-spelare i burken. Vet du inte var du skall få tag i en lämplig Linux-dist? Programmet laddar ner den åt dig... välj "Ladda ner" under steg 2. Programmet är portabelt.
Vill du ha programmet på svenska så kan du ladda ner min nytillverkade språkfil och packa upp den till destinationen \LinuxLive USB Creatortoolslanguages...Gå sedan till \LinuxLive USB Creatortoolssettings... där öppnar du "settings.ini" (med anteckningar), och skriver in "Swedish" på dom 2 ställen som jag gulmarkerat i min bifogade bild. Spara om textfilen och och starta programmet. Hemsida
Nedladdning
Språkfil
Språkfil borttagen... ingår nu i programmet

Det här inlägget har redigerats av e-son: 24 augusti 2011 - 20:02
Ingen support via PM! Skriv ett inlägg i lämplig forumdel, så hjälper jag gärna till när jag kan.
`°º¤æ-.,¸ <°)))>< ¸,.-椺°` Endast döda fiskar följer strömmen `°º¤æ-.,¸ <°)))>< ¸,.-椺°`
thinkbigger