Jump to content

• Log in with Facebook Log in with Twitter Log In with Google      Logga in   
  • Registrera konto

Foto
- - - - -

Total återställning av begagnad dator

Den här tråden har arkiverats. Det innebär att du inte längre kan svara på inlägg i tråden. Vänligen starta en ny tråd vid behov.
3 svar i den här tråden

#1 .:ADDE:.

.:ADDE:.
  • Medlem
  • Pip
  • 1 inlägg

Skrivet 06 februari 2010 - 17:27

Igår köpte jag en hyffsat bra begangnad dator på el-giganten. och det visades sig att innehålla allt möjligt.
den förra ägaren har nämligen glömt att ta bort innehåll sedan han hade lämnat tillbaka den...
nu upptäckte jag ett verktyg som man kan totalt återställa hela windows 7 och allting försvinner och blir fabrikat...
men nu är jag även rädd att isåfall bli av med licensnyckeln till norton internet security, och på nytt köpa en, då den kommer att återgå till "testversion".
hur kan man, efter total återställning lägga tillbaka licensnyckeln? den har används vid två datorer, och får användas till en till, och jag har tänkt använda den på en tredje dator. men jag tror, att efter återställningen att den sista används på den här datorn... och det vill jag undvika...

hur går jag tillväga?

ANNONS:

#2 Cecilia

Cecilia
  • Hedersmedlem
  • 4 617 inlägg

Skrivet 06 februari 2010 - 18:00

Det ska inte vara något problem. För det är ju fortfarande samma dator. Om det mot förmodan skulle bli något problem med den tredje datorn så är det bara att kontakta Symantec så får de reda upp det.

#3 zub

zub
  • Medlem
  • PipPipPip
  • 140 inlägg

Skrivet 06 februari 2010 - 20:45

Eller så skippar du bara norton :)

Det är aldrig för sent att ge upp!

#4 CGD

CGD
  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1 448 inlägg

Skrivet 07 februari 2010 - 01:02

När jag prövade Windows 7 med virtuell XP på tog mina tre licenser slut. Jag tog kontakt med Norton via deras chatt och utan problem ställde de om så jag fick tre nya installationer. Jag har ju bara två datorer.