Jump to content

• Log in with Facebook Log in with Twitter Logga in via Google      Logga in   
  • Registrera konto

- - - - -

Falska varningsmeddelanden

Den här tråden har arkiverats. Det innebär att du inte längre kan svara på inlägg i tråden. Vänligen starta en ny tråd vid behov.
23 svar i den här tråden

#21 Cecilia

Cecilia
  • Hedersmedlem
  • 3 431 inlägg

Skrivet 18 februari 2010 - 15:32

ATF-Cleaner är enkel att använda och gör det den ska. Enkelheten gör att det går lätt att skriva och följa en bruksanvisning. Jag tror inte att CCleaner är installerad i de flesta datorer i Sverige, om jag skulle fråga mina syskon eller pappa om CCleaner så skulle de nog se ut som frågetecken.

Windows egna diskrensning tar inte bort inte tillfälliga filer i Firefox eller Opera.

ANNONS:
  • Inte din sorts mobil? Jämför priser på fler hos

#22 derang

derang
  • Gäster

Skrivet 19 februari 2010 - 20:07

View PostCecilia, den 18 februari 2010 - 15:32 , skrev:

ATF-Cleaner är enkel att använda och gör det den ska.

Håller med, en nöjd fd CCleaner användare! :)

Mvh/derang

#23 MaPe

MaPe
  • Medlem
  • PipPip
  • 39 inlägg

Skrivet 21 februari 2010 - 17:48

View PostCecilia, den 17 februari 2010 - 19:19 , skrev:

Nu återstår bara en sista städomgång:

Nu är detta gjort och datorn mår bra igen  :)  Hjärtlig tack för hjälpen!

När jag gjorde detta uppkom en undran:
Jag skulle jämföra ATF-Cleaner med städfunktionen i IE8 och hittade då något som verkar skadat. Nu undrar jag om detta kan ha samband med borttagandet av den skadliga koden?

På Egenskaper för IE8, under fliken Allmänt, under rubriken Webbhistorik klickade jag på knappen Inställningar och fick då upp dialogrutan Inställningar för temporära Internetfiler och Tidigare. Om jag där klickar på knappen Visa objekt får jag upp innehållet i C:\Downloaded Program Files och där finns tre filer som heter Java Runtime Environment 1.6.0 och två filer MUWebControl Class, samtliga med Status Installerat.
Dessutom finns en fil med Status Skadad:

{E2883E8F-472F-4FBO-9522-AC9BF37916A7}

Om jag högerklickar Egenskaper för denna fil får jag fram att det är
ActiveX-kontroll som skapades 2006-12-26 har 0 byte i storlek, Status=skadad och Kodbas=http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.
Under fliken Beroende:
C\WINDOWS\DOWNLOADE...\GP.OCX* Skadad
C\WINDOWS\DOWNLOADED...\GP.INF* Skadad
C:\WINDOWS\SYSTEM32\ATL.DLL*  61,440

Under fliken Version: 1.6.2.49

Är detta något som ska tas bort och reinstalleras eller bara struntas i?

MaPe

#24 Cecilia

Cecilia
  • Hedersmedlem
  • 3 431 inlägg

Skrivet 21 februari 2010 - 18:05

Du kan ta bort den. Det är något som hör ihop med nedladdning och/eller installation av något Adobe-program. Nästa gång det är dags för det så kommer den att laddas ner på nytt.

Roligt att datorn mår bra nu :)