Jump to content

• Log in with Facebook Log in with Twitter Log In with Google      Logga in   
  • Registrera konto

Foto
- - - - -

Segt och trögt Firefox

Den här tråden har arkiverats. Det innebär att du inte längre kan svara på inlägg i tråden. Vänligen starta en ny tråd vid behov.
8 svar i den här tråden

#1 Adnerzzon

Adnerzzon
  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 924 inlägg

Skrivet 25 mars 2010 - 17:30

Har märkt av att Firefox blivit trögare.
Har även problem med uppstarten av läsarn. Vid dubbelklick på ikon händer inget.
Det lägger sig som en proscess men försvinner lika fort.

Det som funkar efter ett par försök är endast "Felsäkert Läge".

Har även en del länkar på skrivbordet. Dessa går inte starta heller.
Det meddelande som då visas är:

"Ett fel uppstod när kommandot skickades till programmet".

Någon mer som upplevt detta?

Ska jag köra en backup av mina bokmärken o ominstallera tycker ni?

Det här inlägget har redigerats av Adnerzzon: 25 mars 2010 - 17:44

!!GLÖM INTE SKAPA RECOVERY-SKIVOR AV DATORN EFTER KÖP!! ANNARS LÄT HÄNT ATT DU SÅ SMÅNINGOM SITTER I SKITEN!
Intel Pentium 4 Dual HT 3.20Ghz, 3½GB DDR2 Dual Channel 800Hz, XFX GeForce Fatal1ty 8600GT 256Mb.

ANNONS:

#2 Cecilia

Cecilia
  • Hedersmedlem
  • 4 724 inlägg

Skrivet 25 mars 2010 - 18:27

Om Firefox felsäkra läge utan tillägg fungerar så verkar det som att det är något tillägg eller insticksmodul som inte fungerar. Har du prövat med att inaktivera eller avinstallera tillägg och insticksmoduler?

#3 Adnerzzon

Adnerzzon
  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 924 inlägg

Skrivet 25 mars 2010 - 20:05

Om Firefox felsäkra läge utan tillägg fungerar så verkar det som att det är något tillägg eller insticksmodul som inte fungerar. Har du prövat med att inaktivera eller avinstallera tillägg och insticksmoduler?

Japp, provade att inaktivera allt sådant. Ingen skillnad.

!!GLÖM INTE SKAPA RECOVERY-SKIVOR AV DATORN EFTER KÖP!! ANNARS LÄT HÄNT ATT DU SÅ SMÅNINGOM SITTER I SKITEN!
Intel Pentium 4 Dual HT 3.20Ghz, 3½GB DDR2 Dual Channel 800Hz, XFX GeForce Fatal1ty 8600GT 256Mb.

#4 Cecilia

Cecilia
  • Hedersmedlem
  • 4 724 inlägg

Skrivet 25 mars 2010 - 20:34

Hur går det med en ny profil i Firefox?
Beskrivning av hur du skapar en till profil: http://support.mozil...naging profiles

#5 Adnerzzon

Adnerzzon
  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 924 inlägg

Skrivet 25 mars 2010 - 20:51

Hur går det med en ny profil i Firefox?
Beskrivning av hur du skapar en till profil: http://support.mozil...naging profiles

Gjort sådant där innan också, likaså nu. Ingen skillnad på det denna gången heller.

#6 Cecilia

Cecilia
  • Hedersmedlem
  • 4 724 inlägg

Skrivet 25 mars 2010 - 22:55

Då är det nog en ominstallation av Firefox som gäller.

#7 kudden

kudden
  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1 323 inlägg

Skrivet 29 mars 2010 - 11:37

Hej.
Hur gick det?
Tycker också firefox blivit slöare med varje uppdatering.
Nåt som hänt mig över tid är att jag måste uppdatera ibland för att sidan skall komma fram fortare..

#8 PCGuiden

PCGuiden
  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2 732 inlägg

Skrivet 29 mars 2010 - 12:01

Hej.
Hur gick det?
Tycker också firefox blivit slöare med varje uppdatering.
Nåt som hänt mig över tid är att jag måste uppdatera ibland för att sidan skall komma fram fortare..

Håller med dig att FF har blivit segare och inte visar sidor som dom skall och det vid nyinstallering av FF har dragit till Opera i mångt och mycket

Hoppas att detta skall vara fixat med 3.7 eller 4.0 eller nått

MacBook Pro 13" - Hårddisk: INTEL 520 SATA III 2.5″ SSD 120GB - OP: MacOS X 10.10 Yosemite - 2.3GHz Intel Core i5 - 8GB 1333 MHz DDR3 - Intel HD Grapichs 3000 (512mb) - MOBIL: Xperia Z1 Compact - PLATTA: iPad Air 128GB WiFi (8.02) - INTERNET: Universal Telecom 4G/100Mbit - http://carlbergmobile.wordpress.com/

#9 Adnerzzon

Adnerzzon
  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 924 inlägg

Skrivet 29 mars 2010 - 16:04

har dragit över till Comodo och Opera!