Jump to content

• Log in with Facebook Log in with Twitter Logga in via Google      Logga in   
  • Registrera konto

- - - - -

Allokerar 2 gig och fryser

Den här tråden har arkiverats. Det innebär att du inte längre kan svara på inlägg i tråden. Vänligen starta en ny tråd vid behov.
22 svar i den här tråden

#21 Peo123

Peo123
  • Medlem
  • Pip
  • 15 inlägg

Skrivet 18 april 2010 - 17:17

Google Update är i praktiken ett slags spionprogram som inte bara letar efter uppdateringar. Det skickar också info om hur du använder din dator.
Google Update och Google Installer har ingen legitim anledning att begära access så ofta som det gör. Här är det uppenbart någon bugg eller  fel på programmet eftersom det begär access så ofta som det gör.
Programmet uppdateras naturligtvis inte flera gånger i minuten. Och inte flera gånger om dagen, eller i veckan heller.
Men också "normalt" vill programmet koppla upp sig flera gånger om dagen eller till och med i timmen för att skicka användardata.
Provat att kräva att programmet måste fråga om access genom din brandvägg så får du se.
Inte ok att storebror Google smygvägen ska bestämma att användarna själva inte ska få bestämma hur man vill göra med den saken.
Har försökt avinstallera programmet. Det har inte funkat. Nu har för övrigt min dator kraschat helt. Finns nog anledning att hålla ett öga på multijättens Googlesbläckfisktentakler framöver.
Mvh
Peo

ANNONS:
  • Inte din sorts mobil? Jämför priser på fler hos

#22 Mats H

Mats H
  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2 793 inlägg

Skrivet 19 april 2010 - 07:05

Hej,
så vad planerar du att göra?
Hijack This kan ju vara ett hjälpmedel att få bort det helt.
Mvh
Mats H

HP Pavillion a6412.sc, GeForce 210, 4Gb RAM, LG W2240, Seagate Freeagent 500 Gb, Canon MP280, AMD Athlon II X4 640, 6.0GB Dubbel-Kanal DDR3 , Gigabyte GA-880GA-UD3H SATA3 USB 3.0, 488GB Western Digital WDC, ,BenQ G2222HDL D-SUB, Windows 7 x64 Home Premium & MS Office 2010 & Comodo IS Premium 2011, ASUS 1001PX Sony Ericsson Xperia X8, 8Gb http://www.finnskogdata.com

#23 Cecilia

Cecilia
  • Hedersmedlem
  • 3 431 inlägg

Skrivet 19 april 2010 - 10:48

View PostPeo123, den 18 april 2010 - 17:17 , skrev:

...
Google Update och Google Installer har ingen legitim anledning att begära access så ofta som det gör. Här är det uppenbart någon bugg eller  fel på programmet eftersom det begär access så ofta som det gör.
Programmet uppdateras naturligtvis inte flera gånger i minuten. Och inte flera gånger om dagen, eller i veckan heller.
Men också "normalt" vill programmet koppla upp sig flera gånger om dagen eller till och med i timmen för att skicka användardata.
Provat att kräva att programmet måste fråga om access genom din brandvägg så får du se.
Inte ok att storebror Google smygvägen ska bestämma att användarna själva inte ska få bestämma hur man vill göra med den saken.
...
Finns nog anledning att hålla ett öga på multijättens Googlesbläckfisktentakler framöver.
Jag tycker att man i högsta grad ska vara misstänksam mot Google, de håller på att bli ett nytt Microsoft. Mitt sätt är att inte ha några Google-program installerade, så jag har ingen Google Update eller Google Installer att stänga av i brandväggen, och att anonymisera mitt googlande med hjälp av OptimizeGoogle.

Jag vet inte vad Google Update uppdaterar för något, men om det även är webbläsaren så är det ju verkligen viktigt att den blir snabbt uppdaterad (definitivt inom ett dygn) efter att säkerhetsuppdateringar har kommit ut.