Det här inlägget har redigerats av jarru: 02 maj 2010 - 14:34
Norton är en skandal för Win7
Startat av
jens.p
, apr 25 2010 11:09
105 svar i den här tråden
Skrivet 02 maj 2010 - 14:33
Ett AV kan inte eller ska inte kunna säcka ner ett OS eller en burk med ett sk_tprogram.
- Inte din sorts mobil? Jämför priser på fler hos
Skrivet 03 maj 2010 - 08:29
Silenz, den 02 maj 2010 - 11:37 , skrev:
Norton säker ingen dator from årgång 09
Det är helt riktigt,iaf när det gäller antivirus. Möjligen om man kör full system scan och har flera diskar och mängd data och det tar ett tag att scanna igenom allt så kan själva surfandet bli segt efter ett tag. Att sidor tar längre tid att ladda men inget som då heller egentligen stör en och man märker oftast det inte förens om det kanke hållit på scannat ett bra tag.
Nis 2010 är extremt förbättrad på alla sätt vad gäller prestandan. Även vad gäller installationen som bara går på några sekunder numera. På första sidan där det står CPU och Norton så ligger det sällan över 12-15% vid full system scan. Annars sällan över 2-4%. Vet inte exakt vad det visar egentligen, speciellt då Norton" delen men antar det är om användning/prestanda eller nåt.
Skrivet 20 mars 2011 - 05:08
Ursäkta att jag lägger mej i, men jag har till dags datum bara hittat ett program som faktiskt INTE sänker min dator.
MS security essential.
W7 är bra mycket snabbare nu än när jag hade diverse olika av prog installerade (Inkl. Panda) Fördelen jag hade med Panda var att jag kunde "låsa" startsidan, det går tyvärr inte i MSSE.
Alla får ha sin favvo, jag har min.
MS security essential.
W7 är bra mycket snabbare nu än när jag hade diverse olika av prog installerade (Inkl. Panda) Fördelen jag hade med Panda var att jag kunde "låsa" startsidan, det går tyvärr inte i MSSE.
Imac
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Installera inte W7 på en Vista/xp dator om du vill gå tillbaka, W7 låser hdd i boot sektorn.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Installera inte W7 på en Vista/xp dator om du vill gå tillbaka, W7 låser hdd i boot sektorn.
Skrivet 20 mars 2011 - 08:28
hammerfall, den 20 mars 2011 - 05:08 , skrev:
Ursäkta att jag lägger mej i, men jag har till dags datum bara hittat ett program som faktiskt INTE sänker min dator.
MS security essential.
MS security essential.
Om du vill kunna låsa din startsida kan jag rekommendera Anvir Task Manager. Den kan låsa startsidan
1. Bärbar HP® dator: Operativsystem: Microsoft® Windows® 7 Home Premium x64 Skärm: Inbyggt i datorn 15'6 tum Moderkort: Hewlett-Packard® 1441 Processor:AMD Athlon II N350 Dual-Core Processor at 2.4 GHz Minne: 2*2GB Ram (1033 MHz) Hårddisk: 500 GB HDD at 7200 RPM Grafikkort: AMD M880G with ATI Mobility Radeon HD 4250 och ATI Mobility Radeon HD 5470. Supporthjälp: HP Pavilion dv6 3143eo Hjälp och Support
2. Stationär HP® Dator: Operativsystem: Microsoft® Windows® 7 Ultimate (HP® Recovery Disk) x64 Skärm: Philip 15 tum Moderkort: ASUSTeK® Computer INC. Berkeley Processor: Intel® Core 2 Duo CPU E6550 @ 2.33 Ghz Minne: 2*1 GB DDR2 RAM (333 MHz) samt 2*512 MB DDR RAM (333MHz) Hårddisk: 500 GB Grafikkort: nVidia® GeForce 8500 GT 512 MB RAM.
2. Stationär HP® Dator: Operativsystem: Microsoft® Windows® 7 Ultimate (HP® Recovery Disk) x64 Skärm: Philip 15 tum Moderkort: ASUSTeK® Computer INC. Berkeley Processor: Intel® Core 2 Duo CPU E6550 @ 2.33 Ghz Minne: 2*1 GB DDR2 RAM (333 MHz) samt 2*512 MB DDR RAM (333MHz) Hårddisk: 500 GB Grafikkort: nVidia® GeForce 8500 GT 512 MB RAM.
Skrivet 21 mars 2011 - 04:40
Är absolut inget måste att låsa startsidan, tyckte det var priaktiskt innan, nu bryr jag mej inte.
Imac
Skrivet 21 mars 2011 - 13:56
Att Norton är ren skit har man vetat sen dom kom ut med programmet