Jump to content

• Log in with Facebook Log in with Twitter Logga in via Google      Logga in   
  • Registrera konto

- - - - -

PeppermintOS

• Vänligen logga in för att svara
27 svar i den här tråden

#21 Myggan63

Myggan63
  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 252 inlägg
  • Kön:Man

Skrivet 15 oktober 2011 - 20:58

View PostPCfreak, den 15 oktober 2011 - 20:24 , skrev:

en liten brasklapp angående alla Linux dist, du kan inte se en vanlig DVD..om man inte ska börja krångla med Wine, vilket ingen "vanlig" användare klarar av...detta öär linux stora minus tyvärr....spelar ingen roll hur många codecs du försöker ladda

Nu vet jag inte riktigt vad du menar. Menar du DVD film. Men nu förstår jag inte riktigt frågan. Vad jag förstår finns det ett antal/ganska många användare som har Ubuntu Linux som någon form av mediacenter för både TV och annan media. Jag har dock ingen erfarenhet eller kunskap i ämnet. Men förmodligen kan de se på DVD filmer. Annars lär inte de här användarna varit nöjda.

"Comprehensive Multimedia & Video Howto"

Du kan studera de här råden: http://ubuntuforums....ad.php?t=766683

Det här inlägget har redigerats av Myggan63: 15 oktober 2011 - 21:07

ANNONS:
  • Inte din sorts mobil? Jämför priser på fler hos

#22 e-son

e-son

e-compressed

• Hedersmedlem
  • 8 850 inlägg
  • Kön:Inte valt
  • Från:Majorna

Skrivet 15 oktober 2011 - 20:59

Vad menar du med "DVD"? En kommersiell plastbit eller? Är den kopieringsskyddad kan du inte spela den i Windows heller... inte utan dekrypteringsprogram i alla fall.

Spoiler

•`°²º¤æ-.,¸ <°)))>< ¸,.-椺²°`• Endast döda fiskar följer strömmen •`°²º¤æ-.,¸ <°)))>< ¸,.-椺²°`•

thinkbigger

#23 Rune.K

Rune.K
  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 531 inlägg

Skrivet 15 oktober 2011 - 21:06

View PostPCfreak, den 15 oktober 2011 - 20:24 , skrev:

en liten brasklapp angående alla Linux dist, du kan inte se en vanlig DVD..om man inte ska börja krångla med Wine, vilket ingen "vanlig" användare klarar av...detta öär linux stora minus tyvärr....spelar ingen roll hur många codecs du försöker ladda
Det är inga problem med att se "vanlig DVD" i Linux...

#24 e-son

e-son

e-compressed

• Hedersmedlem
  • 8 850 inlägg
  • Kön:Inte valt
  • Från:Majorna

Skrivet 15 oktober 2011 - 21:11

...om det nu är CSS-dekryptering som saknas.
sudo apt-get install libdvdread4
sudo /usr/share/doc/libdvdread4/install-css.sh

Det här inlägget har redigerats av e-son: 15 oktober 2011 - 21:12

Spoiler

•`°²º¤æ-.,¸ <°)))>< ¸,.-椺²°`• Endast döda fiskar följer strömmen •`°²º¤æ-.,¸ <°)))>< ¸,.-椺²°`•

thinkbigger

#25 Myggan63

Myggan63
  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 252 inlägg

Skrivet 18 oktober 2011 - 16:26

Inte anser jag att man skall ersätta sin Windows 7 med i det här fallet Peppermint OS. Men jag har blivet lite klimat och miljömedveten. Släng inte prylar/datorer som kan funka med rätt operativsystem, kör strömsnålt med bibehållen användarupplevelse. Har du en äldre dator som upplevs seg med Windows eller är på väg till förrådet så kan Peppermint OS vara ett bra val. Jag har läst så många glada användarberättelser om Peppermint OS från hela världen. Vi kan ta, (översatt till svenska) ”Jag fick en äldre Acer Aspire av en bekant. Jag installerade Peppermint OS nu är det min favorit dator”. Vem står bakom Peppermint OS? Det är en heltidanställd programmerare från USA. Han arbetar för X/teknik-företag. Han är en omtyckt person, förutom sitt egna operativsystem Peppermint OS är han ansvarig för 2-3 av Linux Mints versioner av operativsystem och ibland assisterar han Lubuntus utvecklare. Men alla extra finesser sparas alltid till sitt egna operativsystem Peppermint OS. Peppermint OS är ett något förändrat Lubuntu OS. Peppermint OS har han skapat tillsammans med sina närmsta vänner.

#26 Myggan63

Myggan63
  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 252 inlägg

Skrivet 01 december 2011 - 23:09

Googel gillar Peppermint OS. Se länk nedan.

http://imm.io/ckSh

#27 plun

plun
  • Banned
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5 315 inlägg

Skrivet 01 december 2011 - 23:22

View PostMyggan63, den 01 december 2011 - 23:09 , skrev:

Googel gillar Peppermint OS. Se länk nedan.

http://imm.io/ckSh

Njau... nu är det väl snarare Linux Pro Magazine som har ett Google-reportage i senaste numret, plus att de skänker bort en Peppermint-skiva.

Ingen Google-anställd får väl sedan "surra" vad de kör för OS..... Google kör ju ett eget "Linuxihopkok" för sina anställda.

Salud Gary ! -- Ren rå blues --Järnhusfrun -- Red House ! Samsung R580 - nVidia GT330M - Intel G25 SSD -- Windows 7 Home Premium, 64bit (MSDN)

#28 Myggan63

Myggan63
  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 252 inlägg

Skrivet 01 december 2011 - 23:32

View Postplun, den 01 december 2011 - 23:22 , skrev:

Njau... nu är det väl snarare Linux Pro Magazine som har ett Google-reportage i senaste numret, plus att de skänker bort en Peppermint-skiva.

Ingen Google-anställd får väl sedan "surra" vad de kör för OS..... Google kör ju ett eget "Linuxihopkok" för sina anställda.

Tack för den informationen "plun". Det missade jag. Jag såg bara Google och Peppermint OS på hela omslaget.

0 användare läser den här tråden

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma användare