Jump to content

• Log in with Facebook Log in with Twitter Logga in via Google      Logga in   
  • Registrera konto

- - - - -

[LÖST] IE8 slutar fungera ofta

Den här tråden har arkiverats. Det innebär att du inte längre kan svara på inlägg i tråden. Vänligen starta en ny tråd vid behov.
44 svar i den här tråden

#41 OlleBull

OlleBull
  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1 204 inlägg

Skrivet 08 september 2010 - 16:08

Ett tips så här i elfte timmen är att inte installera Toolbars (verktygsfält) om man inte har ett särskilt behov av det. Det är väldigt många som får problem, särskilt med IE. FireFoxen kanske är mer förlåtande, när det gäller tillägg och liknande. Jag har bekanta som också installerat verktygsfält, genom olika program och fått backat systemet, för att bli av med alla problem dessa skapat. En bekanting kan omöjligt köra IE8 p.g.a detta. Han lider och använder Firefoxen som han nu fått agg till, men troligen kommer han att göra en ominstallation av sin dator, han har även övervägt köpa en ny och avståndet oss emellan gör, att jag inte kan hjälpa honom. Vi har försökt allt. Så du är inte ensammen om detta nillan!

Själv har jag aldrig installerat något extra i webbläsaren och jag har testat Firfoxen, men inte funnit den snabbare. Alla mina datorer går på IE8 och fungerar snabbt och bra. Jag provar massor med program virtuellt, men webbläsarna har jag låtit vara som dom är.

Det här inlägget har redigerats av OlleBull: 08 september 2010 - 16:14

MVH...OB

ANNONS:
  • Inte din sorts mobil? Jämför priser på fler hos

#42 nillan

nillan
  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 486 inlägg

Skrivet 08 september 2010 - 16:20

Tack OlleBull!
Det som är så konstigt,efter teknikern bytte hårddisken och installerade Vista mm igen. Sedan dess har jag problem med IE + hämta olika filer.
Innan dess inga problem.

Jösses vad trött man kan bli.  :)

Det här inlägget har redigerats av nillan: 08 september 2010 - 16:21

Windows Vista och Windows7

#43 Cecilia

Cecilia
  • Hedersmedlem
  • 3 431 inlägg

Skrivet 08 september 2010 - 16:44

Du ser ut att ha senaste Adobe Reader 9.3.4 installerad.

Du behöver varken avinstallera Flash eller Reader innan du installerar en ny version.

Det här inlägget har redigerats av Cecilia: 08 september 2010 - 16:45

#44 nillan

nillan
  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 486 inlägg

Skrivet 25 november 2010 - 08:18

När jag nu har avinstallerat F-Secures antivirusprogram, så är inte IE som "sirap" och att IE inte svarar är borta.
Jag installerade Windows antivirus program nu och IE är snabb och inga problem.

Så det var F- Secure som gjorde datorn så seg mm.

Windows Vista och Windows7

#45 Cecilia

Cecilia
  • Hedersmedlem
  • 3 431 inlägg

Skrivet 25 november 2010 - 11:35

Det är okej, bara du är medveten om att MSE är ett mycket enklare skydd än F-secures mer heltäckande skydd.