Jag har en egen tråd då jag försökte bli av med samma problem då jag ville använda biblioteks funktionen
men enbart i Utforskaren.
Först måste du lära dig att inte använda bibliotek överhuvudtaget för bibliotek och WMP är tydligen syskon numera (WMP är numera den nya Utforskaren med inbyggd mediauppspelning i ett).
Så du måste öppna WMP, gå in under Organisera/(Arkiv?)-->Hantera Bibliotek och välja bort varje sökväg under respektive media, men Observera att detta tar bort dina ev. uppbyggda bibliotek i Utforskaren ifall du gjort sådana i Utforskaren.
Har du skapat en Hemgrupp (Homegroup)?, så bör du inaktivera Delning av bibliotek under delningsalternativ under Nätverks-och Delnings Center annars så kommer "Windows Media Player Network Sharing Service" (WMPNetworkSvc) som finns under Tjänster i Administratörs Verktygen att skanna dina bibliotek,
därför vill du använda Biblioteken i Utforskaren men inte WMP som mediaspelare så kommer "Windows Media Player Network Sharing Service" fortfarande söka dina bibliotek på information trots att du inte använder WMP, men tänk på att skapar du bibliotek i Utforskaren så skapas länkarna i WMP med automatik (de under "Hantera Bibliotek"). Men skulle du råka starta WMP om du använder Bibliotek, så startas en process som heter wmpshare.exe trots att WMPNetworkSvc är inaktiverat, så nog har de krånglat till det för dom som bara vill använda WMP som spelare och inte som autoscannerprogram för bibliotek.
Själv så använder jag
KmPlayer KmPlayer 2.9.4.1437 Nedladdning.
Jag hoppas det blev förståeligt, (jag använder eng. rakt igenom så jag vet inte de svenska översättningarna).
Det här inlägget har redigerats av Strator: 09 september 2010 - 06:21
[W7pro x64] som vevas igång av - GA-EP45-DS3P - Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz - Corsair TWIN2X4096-8500C5DF DDR2 -
Gainward "GS" GeForce 460 GTX - Corsair F120 SSD - 4x750GB i RAID10 - Silverstone Strider 600W, allt i en Antec Performance One P180.