Jump to content

• Log in with Facebook Log in with Twitter Log In with Google      Logga in   
  • Registrera konto

Foto
- - - - -

Microsoft DaRT - Recovery-CD på steroider

DaRT MS DaRT MDOP

Den här tråden har arkiverats. Det innebär att du inte längre kan svara på inlägg i tråden. Vänligen starta en ny tråd vid behov.
4 svar i den här tråden

#1 e-son

e-son

e-compressed

• Hedersmedlem
  • 9 545 inlägg

Skrivet 10 november 2010 - 09:01

Microsoft Diagnostics and Recovery Toolset 6.5 är inget som vanliga privatanvändare kan ladda ner hur som helst, utan det är en del av Microsoft Desktop Optimization Pack (MDOP) for Software Assurance. MSDN- och TechNet-prenumeranter kan ladda ner en fullt fungerande utvärderingskopia. Efter en månad slutar den fungera.

För den som kommer över en kopia är det hur som helst ett underbart verktyg att ha tillgång till när datorerna krånglar. En helt vanlig recovery-CD men med ett otroligt bra tillägg... en extra verktygslåda i återställningsmenyn. Ingen större idé för mig att försöka förklara vad, var, när och hur. Titta på bilderna, läs på länkarna, men framför allt... skaffa en! Posted Image

Release Notes for Microsoft Diagnostics and Recovery Toolset 6.5
Overview of Microsoft Diagnostics and Recovery Toolset

dart1.png
dart2.png

Det här inlägget har redigerats av e-son: 15 augusti 2011 - 08:36

Ingen support via PM! Skriv ett inlägg i lämplig forumdel, så hjälper jag gärna till när jag kan.

Spoiler

`°º¤æ-.,¸ <°)))>< ¸,.-椺°` Endast döda fiskar följer strömmen `°º¤æ-.,¸ <°)))>< ¸,.-椺°`

thinkbigger

ANNONS:

#2 Manneman

Manneman

Moderator

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5 421 inlägg

Skrivet 10 november 2010 - 09:25

Nice... användbart, detta!

Tack för tipset!

* HP Envy 17-3010eo + Windows 8 x64 *
* HP Pavilion DV6 1100 + Windows 8 x64 + Windows 7 x64 SP1 Dual Boot *
* HP 6530b (2st) + Windows 7 x86 SP1 *

#3 e-son

e-son

e-compressed

• Hedersmedlem
  • 9 545 inlägg

Skrivet 10 november 2010 - 14:26

Ett litet tillägg!
Det går utmärkt att integrera DaRT på ett usb-minne eller i en .iso, skapad med Sardu (som förövrigt släpptes i version 2 den 8:e Nov).
Döp om DaRT-ison till Windows_7_32-bit_Repair_Disc.iso, så kommer den med som Windows 7 recovery disk i Sardu-menyn. :)

Det här inlägget har redigerats av e-son: 10 november 2010 - 14:32

Ingen support via PM! Skriv ett inlägg i lämplig forumdel, så hjälper jag gärna till när jag kan.

Spoiler

`°º¤æ-.,¸ <°)))>< ¸,.-椺°` Endast döda fiskar följer strömmen `°º¤æ-.,¸ <°)))>< ¸,.-椺°`

thinkbigger

#4 Andreas Stenhall

Andreas Stenhall
  • Sajtägare
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8 010 inlägg

Skrivet 11 december 2010 - 21:43

Ännu bättre, ersätt Windows Recovery Environment med DaRT:
http://bink.nu/news/...ry-toolset.aspx

Andreas Stenhall
Coligo AB
twitter-16-icon.png facebook-16-icon.gif linkedin-16-icon.png mvp-16-icon.gif icon_16_theexp.png

#5 e-son

e-son

e-compressed

• Hedersmedlem
  • 9 545 inlägg

Skrivet 11 december 2010 - 21:53

Tack, det där måste ju undersökas... i morgon. :)

Spoiler

thinkbigger