har hitintills bara haft en fast dator med adsl från telia som finns i källaren kopplat till första jacket
har nu skaffat en laptop för att inte behöva springa till källaren varje gång jag vill surfa
vi har 3 våningar i huset - sänder en router även uppåt?? vad skall jag skaffa och vad ger minst promlem
är bara en användare av datorer
Roffe 67
router
Startat av Roffe 67, dec 10 2010 12:39
4 svar i den här tråden
Skrivet 10 december 2010 - 13:47
Hej och välkommen till forumet
Det du bör tänka på är att allt som "täcker" signalen försämrar för dig, så om du har din router i källaren så kan du få svårt att gå igenom alla golv i huset.
Du bör placera din router så att du är centralt i huset för att få bästa täckning, eftersom de oftast är rundstrålande antenner.
Med rundstrålande menar jag t.ex att du sätter en stor sfär/glob/boll över din antenn för att symbolisera signalen.
Det du behöver leta efter är en router med ett ganska stort täckningsområde.
Jag personligen har en Dlink dir655 hemma på övervåningen och signalen på bottenplan är inte bra, det fungerar men inte bra.
Det du bör tänka på är att allt som "täcker" signalen försämrar för dig, så om du har din router i källaren så kan du få svårt att gå igenom alla golv i huset.
Du bör placera din router så att du är centralt i huset för att få bästa täckning, eftersom de oftast är rundstrålande antenner.
Med rundstrålande menar jag t.ex att du sätter en stor sfär/glob/boll över din antenn för att symbolisera signalen.
Det du behöver leta efter är en router med ett ganska stort täckningsområde.
Jag personligen har en Dlink dir655 hemma på övervåningen och signalen på bottenplan är inte bra, det fungerar men inte bra.
Privat support lämnas inte via PM, skriv ett inlägg i forumet istället.
ITpoolen - Ert företags totalleverantör inom IT
ITpoolen - Ert företags totalleverantör inom IT
Spoiler
Skrivet 10 december 2010 - 14:16
Skrivet 10 december 2010 - 14:48
tack för de snabba svaren - följer det med en CD när man köper routern eller kräver
det egen tankeverksamhet
Roffe 67
det egen tankeverksamhet
Roffe 67
Skrivet 10 december 2010 - 19:02
Egen tankeverksamhet och nödvändigtvis inte en CD är bra.