Så fort jag sätter in en cd (spel som musik) hör jag att den interna DVD-läsern sätter igång men ingenting händer. Jag klickar då på min DVD-RW-enhet men får upp felmeddelandet "E:\ det går inte att hitta programmet". Jag har haft problemet ett tag och kunnat kringgå detta med en extern DVD/CD-brännare. Nu vill inte någon USB-port känna av den externa brännaren heller, men vanliga USB-minnen går bra.
Som total nybörjare: vad ska jag göra?
Tack på förhand!
E:\ det går inte att hitta programmet
Startat av Tova, jan 07 2011 15:55
3 svar i den här tråden
Skrivet 07 januari 2011 - 16:22
Hej Tova!
Kan bero på att laserlinsen är lite dammig&rökig! Testa med att köra en CD-LASER-LINS rengörings skiva. Detta motverkar skit i laserögat! Rekommenderar att köra en sådan var 10:e timma, för att allt skall fungera. TESTA! Skadar inte och har du ingen sådan skiva, köp en, dom är billiggare än att införskaffa en ny CD-RW läsare.
Kan bero på att laserlinsen är lite dammig&rökig! Testa med att köra en CD-LASER-LINS rengörings skiva. Detta motverkar skit i laserögat! Rekommenderar att köra en sådan var 10:e timma, för att allt skall fungera. TESTA! Skadar inte och har du ingen sådan skiva, köp en, dom är billiggare än att införskaffa en ny CD-RW läsare.
Skrivet 07 januari 2011 - 16:59
Sunshine, den 07 januari 2011 - 16:22 , skrev:
Hej Tova!
Tack!
Jag testar, annars får det nog bli en ny CD/DVD-RW läsare.
Skrivet 07 januari 2011 - 18:18
Tova, den 07 januari 2011 - 16:59 , skrev:
Tack!
Gör så, å meddela sedan resultatet! Har tidigare fått en hel del användare att göra detta & fått bara positivt. Vissa kasserade CD´n i tron att den va paj, men plockade fram och körde CD rengöring. Opppps, det funkade! Hoppas det går lika bra för dig!
PS: Här en tråd sedan tidigare. DS:
http://www.alltomwin...__1#entry140303
Det här inlägget har redigerats av Sunshine: 07 januari 2011 - 18:23