Jump to content

• Log in with Facebook Log in with Twitter Logga in via Google      Logga in   
  • Registrera konto

- - - - -

Outlook vill öppna fil

Den här tråden har arkiverats. Det innebär att du inte längre kan svara på inlägg i tråden. Vänligen starta en ny tråd vid behov.
2 svar i den här tråden

#1 Wheninrome

Wheninrome
  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 844 inlägg

Skrivet 15 januari 2011 - 18:14

Jag har ett problem efter att ha avinstallerat Opera 11. Outlook 2010 vill nämligen öppna en för mig obekant fil varje gång. Återinstallade Opera men med samma resultat. Har kollat med Search  Destroy och Ad-aware men utan resultat och jag har rensat alla tempfiler som går men samma skit ändå. Nån som vet hur man får bukt med eländet?
[attachment=3567:dat-0003.png]

[attachment=3568:dat-0004.png]

Här ligger tydligen filen men jag hittar absolut ingenting.

Det här inlägget har redigerats av Wheninrome: 15 januari 2011 - 18:15

ANNONS:
  • Inte din sorts mobil? Jämför priser på fler hos

#2 Cecilia

Cecilia
  • Hedersmedlem
  • 3 434 inlägg

Skrivet 16 januari 2011 - 01:44

Är det något med att det inte är valt något standardprogram för html-filer (webbsidor) nu efter avinstallationen?
Hur man ställer in standardprogram varierar mellan olika Windows-versioner, men det bör ju framgå om man söker i "Hjälp och support".

#3 e-son

e-son

e-compressed

• Hedersmedlem
  • 8 850 inlägg

Skrivet 16 januari 2011 - 08:14

Det ligger troligen någon association mellan Opera och Outlook kvar i registret. Starta registereditorn och gör en sökning på {99458807-58BD-45E9-BFBE-D5AAC4681E89} ...och ta bort alla nycklar som kommer upp. Sök igenom HELA registret. Vill du slippa registereditorns tröttsamma sökfunktion, kan du istället använda utmärkta RegScanner för hela operationen. Svensk språkfil finns!

Spoiler

•`°²º¤æ-.,¸ <°)))>< ¸,.-椺²°`• Endast döda fiskar följer strömmen •`°²º¤æ-.,¸ <°)))>< ¸,.-椺²°`•

thinkbigger