Jump to content

• Log in with Facebook Log in with Twitter Logga in via Google      Logga in   
  • Registrera konto

- - - - -

Ändring av status [LÖST]

Den här tråden har arkiverats. Det innebär att du inte längre kan svara på inlägg i tråden. Vänligen starta en ny tråd vid behov.
5 svar i den här tråden

#1 CaAr

CaAr
  • Medlem
  • Pip
  • 2 inlägg

Skrivet 19 februari 2011 - 12:06

Hej

Jag har windows live messenger på min dator.
Jag föredrar att ha statusen: visa som offline
som grund, men varje gång jag går in på min
mail ändras statusen automatiskt till: tillgänglig.

Hur kan jag ändra detta? Jag vill själv välja
när jag ska vara tillgänglig.

Tacksam för hjälp, även om mitt problem är
av ganska så obetydlig karaktär :)

ANNONS:
  • Inte din sorts mobil? Jämför priser på fler hos

#2 OlleBull

OlleBull
  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1 205 inlägg

Skrivet 19 februari 2011 - 17:12

Stänger du ner programmet så loggas du också ut. Det är därför din status blir som den blir, när du loggar in igen. Oavset om du gör det eller när datorn stängs av.

MVH...OB

#3 Teodor

Teodor
  • Medlem
  • PipPipPip
  • 189 inlägg

Skrivet 19 februari 2011 - 17:26

När du har Windows Live messenger uppe fast inte inloggad så finns det en inställning som heter "Logga in som" kolla på min Print Screen Bifogad fil  Namnlös.png   333,67K   2 Antal nedladdningar

Det här inlägget har redigerats av Teodor: 19 februari 2011 - 17:26

1. Bärbar HP® dator: Operativsystem: Microsoft® Windows® 7™ Home Premium x64 Skärm: Inbyggt i datorn 15'6 tum Moderkort: Hewlett-Packard® 1441 Processor:AMD Athlon™ II N350 Dual-Core Processor at 2.4 GHz Minne: 2*2GB Ram (1033 MHz) Hårddisk: 500 GB HDD at 7200 RPM Grafikkort: AMD M880G with ATI Mobility Radeon™ HD 4250 och ATI Mobility Radeon™ HD 5470. Supporthjälp: HP Pavilion dv6 3143eo Hjälp och Support
2. Stationär HP® Dator:
Operativsystem: Microsoft® Windows® 7™ Ultimate (HP® Recovery Disk) x64 Skärm: Philip 15 tum Moderkort: ASUSTeK® Computer INC. Berkeley Processor: Intel® Core™ 2 Duo CPU E6550 @ 2.33 Ghz Minne: 2*1 GB DDR2 RAM (333 MHz) samt 2*512 MB DDR RAM (333MHz) Hårddisk: 500 GB Grafikkort: nVidia® GeForce 8500 GT 512 MB RAM.

#4 si3rra

si3rra

=^..^=

• Hedersmedlem
  • 2 636 inlägg

Skrivet 19 februari 2011 - 18:12

Du menar att din status ändras varje gång du loggar in på Hotmail via hotmails hemsida, så är detta för att du automatiskt blir inloggad på webmessenger i hotmail.
Har ingen live(hot)-mail själv för tillfället men kolla inställningarna för webmessenger i hotmail inställningar.

#5 OlleBull

OlleBull
  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1 205 inlägg

Skrivet 20 februari 2011 - 10:16

Status går inte att låsa på MSN. Antingen så är man inloggad och då kan status ställas efter behov. När utloggning sedan sker, nollställs din status, tills nästa inloggning, då status visas som inloggad. Hotmail har ju egentligen inget med MSN att göra i den bemärkelsen, när det gäller status på MSN.

MVH...OB

#6 CaAr

CaAr
  • Medlem
  • Pip
  • 2 inlägg

Skrivet 21 februari 2011 - 18:02

Tack för era svar!