Jump to content

• Log in with Facebook Log in with Twitter Log In with Google      Logga in   
  • Registrera konto

Windows 8-bok: Boken Windows 8 in the Enterprise är en bok som är packad med information om hur du på ett effektivt och problemfritt sätt rullar ut Windows 8. Boken ger dig ett helt scenario och du får reda på allt som krävs från planering och förberedelser till utrullning, anpassning, konfiguration, uppsäkring och sedan hantering och felsökning av Windows 8-klienten. Detta är blandat med tips & tricks från arbetslivet och tillsammans med otaliga steg-för-steg-guider är boken en perfekt handbok för dig när du ska implementera Windows 8 i din företagsmiljö. Windows 8 in the Enterprise hos Adlibris eller Amazon.com!

Foto
- - - - -

Uppdateringsproblem

Den här tråden har arkiverats. Det innebär att du inte längre kan svara på inlägg i tråden. Vänligen starta en ny tråd vid behov.
2 svar i den här tråden

#1 Space

Space
  • Medlem
  • PipPipPip
  • 121 inlägg

Skrivet 03 mars 2011 - 23:54

Följande uppdateringar installeras vid varje uppstart.
Samtliga har dock installerats många gånger enligt historiken.

KB 981852
KB 977165
KB 979683
KB 2393802
Samtliga ligger nu dolda.

Har också försökt att ladda ner Windows 7 Service Pack 1 men har inte lyckats.
Har laddat ner snabbkorrigering för Windows (KB947821) men kommer bara till (installationen initieras...klar)
sedan händer inget mer. Ingen rörlig grön markering syns i (installerar:) rutan, utan det är helt dött.
Har laddat ner och startat om snabbkorrigeringen flera gånger men med samma resultat.
Vad göra?

ANNONS:

#2 Opptokoppter

Opptokoppter
  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1 660 inlägg

Skrivet 04 mars 2011 - 01:10

Hej Space :)

Svårt & dra till med en gissning för det kan ju bero på någon enstaka uppdatering som hängt upp sej eller något helt annat som kanske ligger mer i själva Windows systemfiler och inställningar.

Om du inte har gjort det tidigare så skulle jag vilja rekommendera dej och titta närmare på denna Guid omkring felsökning av Windows Update

Kanske en lösning kan hittas bland exemplen på sidan.

#3 Space

Space
  • Medlem
  • PipPipPip
  • 121 inlägg

Skrivet 05 mars 2011 - 17:01

Hej Opptokoppter,

Har kollat i guiden som du tipsade om. Utförde några moment som jag tyckte skulle passa.
Men det gav inget önskat resultat vad gäller de "envisa" uppdateringarna.

Uppdaterade båda mina datorer för ett tag sedan från Vista till 7:an. Efter ett tag
så uppdaterades den ena datorn med Service Pack 1 utan problem. Men den andra har aldrig
Service pack 1, dykt upp i. Kanske är det som du säger att det är någon uppdatering som inte installerats riktigt.
För övrigt så fungerar datorn som den ska, tycker jag. Får väl avvakta och se om det
händer något med uppdateringarna framöver.