Jump to content

• Log in with Facebook Log in with Twitter Logga in via Google      Logga in   
  • Registrera konto

- - - - -

Anteckningar /WORD

Den här tråden har arkiverats. Det innebär att du inte längre kan svara på inlägg i tråden. Vänligen starta en ny tråd vid behov.
5 svar i den här tråden

#1 Sandstone50

Sandstone50
  • Medlem
  • PipPipPip
  • 191 inlägg

Skrivet 27 mars 2011 - 15:08

HEj
Jag håller på att fila på en webshop. Mycket material har jag ju skrivit en gån tidigare på annat ställe så det är ju bara att kopiera och klistra in
TRODDE JAG JA..FEL...
Jag använder textalk och supporten där säger att jag kan klistra in i anteckningar för då "neutraliseras" textkodningen
och då kan ´jag kopiera därifrån och så in på en sida i Textalk.
FUNGERAR INTE... jag är säker på att nån här vet exact vad jag ska göra i stället för att få det att fungera.
Finessen med att först skriva i till ex. Word är ju att man får koll på slarvfel/felstavningar, som ju inte är så kul på en websida.
Tackar på förhand och önskar alla en skön söndags em.....
www.novinordic.se

ANNONS:
  • Inte din sorts mobil? Jämför priser på fler hos

#2 Nicklas

Nicklas
  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2 355 inlägg

Skrivet 27 mars 2011 - 15:17

Det ska funka som de säger. Efter att du klistrat in texten i Anteckningar ska du alltså markera all text i anteckningar och kopiera. Då har du blivit av med all formatering.

Ett annat sätt är att direkt i word välja att spara dokumentet som oformaterad Text (.txt) istället för i det vanliga word formatet.

Antec P182 SE | Corsair 620HXEU | Gigabyte GA-P35-DS3R | Intel C2D E6750 | Corsair 6400C4DHX 4x1024MB | 60GB SSD , 2500GB Int , 500GB Ext | ATI HD2900XT 512MB | Benq FP241W 24" , Viewsonic VP201b 20.1" | Creative X-Fi Fatal1ty FPS | Logitech Z-5500 Digital | Philips SBC HP1000 | Zalman ZM-MIC 1 | Logitech Illuminated Keyboard | Logitech MX1100 | Win 7 Ultimate x64

#3 e-son

e-son

e-compressed

• Hedersmedlem
  • 8 850 inlägg

Skrivet 27 mars 2011 - 15:33

Ibland måste man spara .txt-dokumentet och kanske till och med stänga/öppna det för att bli av med formateringen från urklipp.

Spoiler

•`°²º¤æ-.,¸ <°)))>< ¸,.-椺²°`• Endast döda fiskar följer strömmen •`°²º¤æ-.,¸ <°)))>< ¸,.-椺²°`•

thinkbigger

#4 Sandstone50

Sandstone50
  • Medlem
  • PipPipPip
  • 191 inlägg

Skrivet 27 mars 2011 - 16:04

Va glad jag blev, till och med flera än ett förslag.
Jag skrev i word, sparade som textfil och sparade sen dokumentet igen,
öppnade det sparade dokumentet och kopierade därifrån till textalk,
MEN NEJ!!!!
Gjorde lika dant i Anteckningar, men nej...

VAD återstår nu ???
Jo, jag kan så klart göra en bild av alltihopa och klistra in, men då blir det trixigare - mera jobb när jag ska pelta lite och ändra i texten...
MEN jag ser ingen annan väg. Ytterligare förslag ??B)

#5 PCGuiden

PCGuiden
  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2 395 inlägg

Skrivet 27 mars 2011 - 16:36

Det skall också vara så här för att det skall bli rätt:
Bifogad fil  Skärmklipp2.PNG   8K   0 Antal nedladdningar

MacBook Pro 13" - Hårddisk: OCZ Agility 3 Series SATA III 2.5″ SSD 60GB - OP: MacOS X 10.7.3 Lion - 2.3GHz Intel Core i5 - 4GB 1333 MHz DDR3 - Intel HD Grapichs 3000 (348mb) - Skrivare: Canon Pixma MP600R - MOBIL: Iphone 4 16 GB - PLATTA: New iPad 3-32GB WiFi - http://carlbergmobile.wordpress.com/ + Samsung NS310/2GB med Windows 7 Pro x32 + Windows 7 Pro x32 Virtuellt på en MacBook Pro.

#6 Sandstone50

Sandstone50
  • Medlem
  • PipPipPip
  • 191 inlägg

Skrivet 27 mars 2011 - 16:54

Jag som nu har fått många goda råd/tips, och gör precis efter "anvisningarna"
men TJI,
snälla ni ge inte upp. VAD KAN FELET VARA ??

(mitt Nokia Ovi suite får inte heller kontakt med telefonen helt plötsligt... tjatar om anslutning fast det är hur anslutet som helst
trist, för jag gillar at skriva mina SMS från datorn)

Så hur kollar jag om datorn är knäpp...???