Jump to content

• Log in with Facebook Log in with Twitter Logga in via Google      Logga in   
  • Registrera konto

- - - - -

Dropbox raderar filer.

Den här tråden har arkiverats. Det innebär att du inte längre kan svara på inlägg i tråden. Vänligen starta en ny tråd vid behov.
27 svar i den här tråden

#21 Rune.K

Rune.K
  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 531 inlägg

Skrivet 19 april 2011 - 08:56

View Postmario, den 19 april 2011 - 08:42 , skrev:

Nu hände det igen, himla skumt, så här står det i min dropboxlogg:
You deleted NProcessHacker64.dll and 19 more files.  Yesterday 9:04 AM  

Detta är den enda mapp jag har ett mellanslag i mappnamnet. Lite långsökt men ändå.
Jag fråga inne i dropboxforum, dom deletar inte nånting, inget olagligt heller.
Det är helt uppenbart att någon har dina inloggningsuppgifter till din dropbox, och bara jäklas med dej.
Det intressanta är hur du lyckats bli av med dina uppgifter, har du själv någon aning?

ANNONS:
  • Inte din sorts mobil? Jämför priser på fler hos

#22 Manneman

Manneman

Moderator

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4 527 inlägg

Skrivet 19 april 2011 - 09:50

View PostRune.K, den 19 april 2011 - 08:56 , skrev:

Det är helt uppenbart att någon har dina inloggningsuppgifter till din dropbox, och bara jäklas med dej.
Det intressanta är hur du lyckats bli av med dina uppgifter, har du själv någon aning?

Jag börjar ana att det handlar om intrång, precis som Rune.K föreslår... när denna tråden skapades så har jag själv lagt upp lite filer i min DropBox bara för att testa. Det är allt från några dll-filer till bilder och några *.exe-filer. Sen en knapp vecka tillbaka ligger de lika säkert som när jag la dem där. Jag får tillgång till dem från både mobiltelefoner och andra datorer. Nu hör det till saken att jag normalt bara har filer i min mapp under kortare perioder och aldrig annat än bilder. Jag har bara lagt upp dessa filer i testsyfte och för mig ligger allt säkert.

Jag föreslår att du skapar ett nytt konto på Dropbox och återskapar de filer du har i din "drabbade" mapp. Se om du råkar ut för samma problem... kan aldrig skada.

// Manneman

*  HP Envy 17-2092eo + Windows 7 x64 SP1  *  
*  HP Pavilion DV6 1100 + Windows 8 Consumer Preview + Windows 7 x64 SP1 Dual Boot  *
*  HP 6530b (2st) + Windows 7 x86 SP1  *

#23 e-son

e-son

e-compressed

• Hedersmedlem
  • 8 850 inlägg

Skrivet 19 april 2011 - 09:56

http://www.idg.se/2....-fran-att-kapas

Spoiler

•`°²º¤æ-.,¸ <°)))>< ¸,.-椺²°`• Endast döda fiskar följer strömmen •`°²º¤æ-.,¸ <°)))>< ¸,.-椺²°`•

thinkbigger

#24 mario

mario
  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 297 inlägg

Skrivet 19 april 2011 - 14:51

Så att det skulle vara nån som kapat mitt konto,
någon som sitter och raderar ENDAST freeawareprogram med extension .exe, som ligger spridda i 13-15 mappar,
och lämnar kvar alla andra filer som .txt .jpg .mht.

Att det finns mycket stollar online, men detta blir lite för mycket stolligt  :lol:
Det tar ganska exakt sju dgr. sen är dom borta, nu har jag gjort om det med ett nytt mappnamn.
På nåt skall skall jag väl finna svaret. Detta får bli min doktorsavhandling ala examen  B)

#25 Rune.K

Rune.K
  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 531 inlägg

Skrivet 19 april 2011 - 16:17

View Postmario, den 19 april 2011 - 14:51 , skrev:

Så att det skulle vara nån som kapat mitt konto,
någon som sitter och raderar ENDAST freeawareprogram med extension .exe, som ligger spridda i 13-15 mappar,
och lämnar kvar alla andra filer som .txt .jpg .mht.

Att det finns mycket stollar online, men detta blir lite för mycket stolligt  :lol:
Det tar ganska exakt sju dgr. sen är dom borta, nu har jag gjort om det med ett nytt mappnamn.
På nåt skall skall jag väl finna svaret. Detta får bli min doktorsavhandling ala examen  B)
Börja istället med att skanna igenom din dator efter virus(eg alla typer av malware).
Om du har ett antivirusprogram med heuristisk sökning, så ställ in så att den heuristiska sökningen är så nogrann som möjligt.
Kolla även din brandvägg ifall den släpper igenom några suspekta program. ;)  :D

Det här inlägget har redigerats av Rune.K: 19 april 2011 - 16:19

#26 mario

mario
  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 297 inlägg

Skrivet 19 april 2011 - 17:10

View PostRune.K, den 19 april 2011 - 16:17 , skrev:

Börja istället med att skanna igenom din dator efter virus(eg alla typer av malware).
Om du har ett antivirusprogram med heuristisk sökning, så ställ in så att den heuristiska sökningen är så nogrann som möjligt.
Kolla även din brandvägg ifall den släpper igenom några suspekta program. ;)  :D
Jag har tänkt den tanken också, och även kollat loggar, att det är mina virusprogram som äter lite glupskt. Men icke
Och vid klockslaget som filerna försvann så var ingen dator igång ens.

#27 Rune.K

Rune.K
  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 531 inlägg

Skrivet 19 april 2011 - 17:59

View Postmario, den 19 april 2011 - 17:10 , skrev:

Och vid klockslaget som filerna försvann så var ingen dator igång ens.
Vi har 24 tidzoner, så klockslaget där dropbox-servern finns kanske inte stämmer med just din egen klocka.

#28 Nicklas

Nicklas
  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2 355 inlägg

Skrivet 19 april 2011 - 18:36

View PostRune.K, den 19 april 2011 - 17:59 , skrev:

Vi har 24 tidzoner.
Lite OT men 40 om den räknar UTC. ;)

Antec P182 SE | Corsair 620HXEU | Gigabyte GA-P35-DS3R | Intel C2D E6750 | Corsair 6400C4DHX 4x1024MB | 60GB SSD , 2500GB Int , 500GB Ext | ATI HD2900XT 512MB | Benq FP241W 24" , Viewsonic VP201b 20.1" | Creative X-Fi Fatal1ty FPS | Logitech Z-5500 Digital | Philips SBC HP1000 | Zalman ZM-MIC 1 | Logitech Illuminated Keyboard | Logitech MX1100 | Win 7 Ultimate x64