Jump to content

• Log in with Facebook Log in with Twitter Logga in via Google      Logga in   
  • Registrera konto

- - - - -

Hjälp! Mitt ljud vill inte funka [LÖST]

Den här tråden har arkiverats. Det innebär att du inte längre kan svara på inlägg i tråden. Vänligen starta en ny tråd vid behov.
3 svar i den här tråden

#1 LinaOlsson

LinaOlsson
  • Medlem
  • Pip
  • 2 inlägg

Skrivet 27 april 2011 - 10:04

Okej. Jag skulle "städa" lite i dator och råkade avinstallera mitt ljud. Märkte det inte då men när jag startade datorn nästa gång fick jag upp "Välkommen till guiden uppdatera maskinvara" försökte göra det då. Men då ville den ha en cd-skiva. Det har jag ingen och även om så är min data en liten Acer aspire one som man inte ens kan stoppa in en cd i.ar nu googlat och testat och systemåterställt och haft mig. Men det vill inte komma något ljud!! Tror ljud (det jag råkat ta bort) heter High definition audio buss.

Jag börjar få lite smått panik och kan väldigt lite om datorer. I need help!!

ANNONS:
  • Inte din sorts mobil? Jämför priser på fler hos

#2 Manneman

Manneman

Moderator

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4 527 inlägg

Skrivet 27 april 2011 - 10:10

Hejsan!

Först och främst... har du kört Windows Update? Om inte så kanske du skulle börja där? Exakt vilken Acer Aspire One är det du har? Här kan du prova att söka efter korrekta drivrutiner. Själv kommer jag inte längre utan att veta modellbeteckningen på din dator.

Mvh // Mange

*  HP Envy 17-2092eo + Windows 7 x64 SP1  *  
*  HP Pavilion DV6 1100 + Windows 8 Consumer Preview + Windows 7 x64 SP1 Dual Boot  *
*  HP 6530b (2st) + Windows 7 x86 SP1  *

#3 LinaOlsson

LinaOlsson
  • Medlem
  • Pip
  • 2 inlägg

Skrivet 27 april 2011 - 18:34

fantastiska människa!! Det fungerar nu. Jag är dig evigt tacksam!!!

STOR kram

#4 Manneman

Manneman

Moderator

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4 527 inlägg

Skrivet 28 april 2011 - 06:53

Vad skönt! Berätta gärna vilket av förslagen som gjorde susen...

Mvh // Manneman

*  HP Envy 17-2092eo + Windows 7 x64 SP1  *  
*  HP Pavilion DV6 1100 + Windows 8 Consumer Preview + Windows 7 x64 SP1 Dual Boot  *
*  HP 6530b (2st) + Windows 7 x86 SP1  *