Har en router för mobilt bredband. Den går att ansluta sig till via trådlöst eller kabel RJ45.
Man kan ansluta sig flera stycken om så önskas.
Jag har två st bärbara datorer.
Dator 1 (XP): Fungerar bra på det trådlösa.
Men fungerar ej med kabelanslutning. Kommer pop-up om att en nätverkskabel är ansluten resp. inte ansluten när jag tar ur den. Men inget internet.
Dator 2 (Win7): Fungerar bra med samma kabelanslutning.
Men fungerar ej på det trådlösa. Det står att jag är ansluten och att signalen är bra. Men inget internet.
Att felen bör ligga i datorerna gissar jag på. Men var letar jag tro?
Mobilt bredband routerproblem
Startat av nalle-gbg, jun 26 2011 07:26
8 svar i den här tråden
Skrivet 26 juni 2011 - 08:06
Sällar mig till din fråga
Jag har samma problem, sätter jag in pinnen i datorn funkar det men använder jag routern så står det att jag är uppkopplad men inget internet... komme inte in på routerns ip nummer heller.
Har Macbook Pro
Har ej provat nätverkskabel, men är det en trådlös router så skall inte den behövas... alla kablar skall bort
Jag har samma problem, sätter jag in pinnen i datorn funkar det men använder jag routern så står det att jag är uppkopplad men inget internet... komme inte in på routerns ip nummer heller.
Har Macbook Pro
Har ej provat nätverkskabel, men är det en trådlös router så skall inte den behövas... alla kablar skall bort
MacBook Pro 13" - Hårddisk: OCZ Agility 3 Series SATA III 2.5″ SSD 60GB - OP: MacOS X 10.7.3 Lion - 2.3GHz Intel Core i5 - 4GB 1333 MHz DDR3 - Intel HD Grapichs 3000 (348mb) - Skrivare: Canon Pixma MP600R - MOBIL: Iphone 4 16 GB - PLATTA: New iPad 3-32GB WiFi - http://carlbergmobile.wordpress.com/ + Samsung NS310/2GB med Windows 7 Pro x32 + Windows 7 Pro x32 Virtuellt på en MacBook Pro.
Skrivet 27 juni 2011 - 04:48
och det ser man vart?
MacBook Pro 13" - Hårddisk: OCZ Agility 3 Series SATA III 2.5″ SSD 60GB - OP: MacOS X 10.7.3 Lion - 2.3GHz Intel Core i5 - 4GB 1333 MHz DDR3 - Intel HD Grapichs 3000 (348mb) - Skrivare: Canon Pixma MP600R - MOBIL: Iphone 4 16 GB - PLATTA: New iPad 3-32GB WiFi - http://carlbergmobile.wordpress.com/ + Samsung NS310/2GB med Windows 7 Pro x32 + Windows 7 Pro x32 Virtuellt på en MacBook Pro.
Skrivet 27 juni 2011 - 11:55
Man kan t ex starta Kommandotolken (Start - Alla program - Tillbehör) och skriva:
ipconfig /all
ipconfig /all
Skrivet 29 juni 2011 - 17:34
Och normalt är att man skriver in routerns lösenord till det trådlösa nätverket som skapades vid installationen av routern.
Privat support lämnas inte via PM, skriv ett inlägg i forumet istället.
ITpoolen - Ert företags totalleverantör inom IT
Spoiler
Skrivet 29 juni 2011 - 18:05
Löst det på min router nu....
Startade den mobila routern kopplade i nätverkskabel mellan router och dator väntade någon minut... fick sedan gå in på routerns ip och ange enligt en dokumentation 3,5 g och pinkoden.... sedan fick man vänta till det stod disable på en knapp.... Kopplade bort nätverkskabeln... slig på det trådlösa och angav ssid som kom upp och valde ansluta och nu surfar jag via den mobila routern....
Hoppas någon fattade detta
Startade den mobila routern kopplade i nätverkskabel mellan router och dator väntade någon minut... fick sedan gå in på routerns ip och ange enligt en dokumentation 3,5 g och pinkoden.... sedan fick man vänta till det stod disable på en knapp.... Kopplade bort nätverkskabeln... slig på det trådlösa och angav ssid som kom upp och valde ansluta och nu surfar jag via den mobila routern....
Hoppas någon fattade detta
Skrivet 30 juni 2011 - 17:57
Gött att du löste problemet
Hur går det för Nalle?
Hur går det för Nalle?
Privat support lämnas inte via PM, skriv ett inlägg i forumet istället.
Spoiler
Skrivet 30 juni 2011 - 18:55
Har inte en aning men han borde göra som jag, vi har testat med 3 uppkopplade samtidigt och det funkade
Sent from my LT15i using Tapatalk
Sent from my LT15i using Tapatalk