HTC fick tyvärr hjärnblödning och låste bootloadern.....men nu hackas det friskt samt att HTC lovat att ta bort skräpet som blockerar bootloadern.
Info om luren:
http://www.htc.com/s...n/overview.html
Lite uppackning o start

-----------------------------------------------------------------------------------
- Bökade sedan med Internet-uppkopplingen, av någon outgrundlig anledning så hamnade jag på services.telenor.se som APN plus bakom en proxy..... bytte till en ren internet.telenor.se
- Gmail... svor några ramsor över att man måste fylla i ordigenkönning som knappt är läsbart.....
- Spotify, ua
-----------------------------------------------------------------------------
Sen var det dags att roota och jag följde Joel Bs tråd hos XDA
New 100% reliable "temp root" for Titanium Backup (won't stop working until reboot!) - xda-developers
Jag fick lägga USB i felsökningsläge för att få det att funka.
C:\Program Files (x86)\Android\android-sdk\platform-tools>adb push fre3vo /data/ local/tmp/ adb server is out of date. killing... * daemon started successfully * 225 KB/s (9704 bytes in 0.042s) C:\Program Files (x86)\Android\android-sdk\platform-tools>adb shell "cd /data/lo cal/tmp ; chmod 755 fre3vo ; ./fre3vo" adb server is out of date. killing... * daemon started successfully * Locating access point... Exploit area found. Please wait. Exploiting... Exploit complete. Please reconnect via 'adb shell' C:\Program Files (x86)\Android\android-sdk\platform-tools>adb shell "mkdir /data /bin ; mv /data/local/tmp/fre3vo /data/bin/" adb server is out of date. killing... * daemon started successfully * mkdir failed for /data/bin, File exists C:\Program Files (x86)\Android\android-sdk\platform-tools>adb push root.sh /data /bin/ adb server is out of date. killing... * daemon started successfully * 16 KB/s (67 bytes in 0.004s) C:\Program Files (x86)\Android\android-sdk\platform-tools>adb shell "chmod 4555 /data/bin/su ; chmod 755 /data/bin/root.sh" adb server is out of date. killing... * daemon started successfully * C:\Program Files (x86)\Android\android-sdk\platform-tools>adb shell "/data/bin/r oot.sh" adb server is out of date. killing... * daemon started successfully *
Ovan ser man då när säkerhetshålet öppnas..... jag fick köra det 2 gånger innan det funkade.
Dalviksmonitorns logg smattrar på bra.... saknas nog en hel del optimeringar.
Skärmdumparna är gjorda med ddms som medföljer Androids SDK.

Titanium rootad...

Sen lite moddningar och nu är det bara resten kvar att undersöka.......Sense 3.0 är klart snabbt...
Mycket trevlig lur efter några timmars pillrande...
Det här inlägget har redigerats av plun: 05 juli 2011 - 20:53