Jump to content

• Log in with Facebook Log in with Twitter Logga in via Google      Logga in   
  • Registrera konto

- - - - -

problem med emachines e442

• Vänligen logga in för att svara
8 svar i den här tråden

#1 bobbe112

bobbe112
  • Medlem
  • PipPipPip
  • 102 inlägg
  • Kön:Man
  • Från:Rejmyre

Skrivet 10 juli 2011 - 12:06

köpt en laptop på komplett den 2011-06-11 som jag har fått problem med i går kväll satt jag som vanligt
och den fungerade super bra sen så skulle jag stänga på den i morse och då började det komma en massa streck
åt olika håll på skärmen samt så blinkar det hela tiden.
när skärmen är avstängd så är det svarta streck på lcd skärmen något mer som jag reagerade på är att den var så himla varm redan från första dagen jag skulle köra i gång den.
något som vet vad problemet kan bero på?

ANNONS:
  • Inte din sorts mobil? Jämför priser på fler hos

#2 fredde

fredde
  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 550 inlägg

Skrivet 10 juli 2011 - 12:57

Låter som ett blivande garantiärende. Jag skulle tro att det är grafikkortet som rasat.

Kolla hur du ska göra vid garaniärende på Kompletts eller Emachines hemsida.

Acer Aspire M3203 - Windows 7 x64 - 8 GB Ram DDR2 - AMD Athlon 2 630 Qaudcore - Harddrive 1 TB WDC WD10EADS-22M2B0 SCSI Disk Device - ATI Radeon HD 4650 1024 MB - Bios American Megatrend Version P01-A2 10/31/2009 -

#3 bobbe112

bobbe112
  • Medlem
  • PipPipPip
  • 102 inlägg

Skrivet 11 juli 2011 - 00:07

har kontaktat komplett och dom tyckte att jag skulle köpa en kylplatta som skulle lösa mina problem
så jag fick slänga i väg ett mail till och förklara för dom att jag har tästat med kylplattan som jag har till min andra laptop vilket givetvis inte löste problemet
så nu är det bara att hoppas på att det går på garantin

Det här inlägget har redigerats av bobbe112: 11 juli 2011 - 00:08

#4 Wheninrome

Wheninrome
  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 844 inlägg
  • Från:North Of Europe

Skrivet 11 juli 2011 - 13:32

Klart det går på garantin. Är datorn felaktig så är det ett urprungsfel såvida inte du drattat den i golvet eller liknande. Den är ju nyköpt så det borde inte vara några problem. Se till att Komplett.se löser frakten genom att skicka en kostnadsfri retursedel till dig eftersom du ska stå skadelös i detta läget. Kan de påvisa att du som kund däremot, åsamkat datorn dess skada får du troligast stå för frakt och reparation.

#5 bobbe112

bobbe112
  • Medlem
  • PipPipPip
  • 102 inlägg

Skrivet 19 juli 2011 - 12:35

Hej har fått svar av komplett som ni kan läsa nedan

Skadan som upptäcktes är en kross-skada på skärmen. Detta kan t.ex. uppkomma om man stänger locket på datorn och något ligger i vägen och pressas upp mot skärmen. Då felet inte kan härledas till ett ursprungsfel täcks inte detta av produktgarantin, utan räknas som ett handhavandefel. Dock har vi skickat vidare datorn till auktoriserade verkstad enligt ditt önskemål för en opartisk bedömning och inväntar svar ifrån dem. Skulle verkstaden vara av annan åsikt och bedöma att skadan går på garantin kommer du få den åtgärdad utan kostnad. Vi återkommer så snart vi får mer information i ärendet.

En bild på skadan som togs i samband med att produkten mottogs finns här:

Bifogade fil(er)

Det här inlägget har redigerats av bobbe112: 19 juli 2011 - 12:52

#6 mario

mario
  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 297 inlägg
  • Kön:Kvinna

Skrivet 19 juli 2011 - 23:04

Jösses.. du har knäckt displayen ju, du kan aldrig vinna den tvisten, (yttre våld, handhavande)
utan stor risk att du får betala undersökningen + frakter.

Den finns bara ett fal där en vann en sådan skada, han var med i sverker-plus och företaget plocka billiga poäng. Gav han en ny.

marion

#7 Manneman

Manneman

Moderator

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4 527 inlägg
  • Från:Kristianstad

Skrivet 20 juli 2011 - 08:40

Instämmer... att påvisa att skärmen spruckit pga fabrikationsfel är ett dött lopp. Är den värd något så är det ett försäkringsärende, inte ett garantiärende.

//Manneman

*  HP Envy 17-2092eo + Windows 7 x64 SP1  *  
*  HP Pavilion DV6 1100 + Windows 8 Consumer Preview + Windows 7 x64 SP1 Dual Boot  *
*  HP 6530b (2st) + Windows 7 x86 SP1  *

#8 bobbe112

bobbe112
  • Medlem
  • PipPipPip
  • 102 inlägg

Skrivet 20 juli 2011 - 11:21

är bara ärlig har inte lagt något i mellan eller slagit igen locket ej tappat den den har bara stått på ett laptopställ har knapt inte ens stängt igen locket så jag förstår inte hur det kan vara en kross-skada kan också påpeka att det var inga sprickor eller repor i skärmen när den skickades in det var svarta sträck på skärmen när den var avstängd o satte jag på den så blev dom bara värre o mer streck kom upp.
självklart skulle jag stå för kostaderna om jag visste att det var mitt egna fel

#9 Manneman

Manneman

Moderator

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4 527 inlägg
  • Från:Kristianstad

Skrivet 20 juli 2011 - 12:29

Har skärmen spruckit rakt upp och ner utan brott på själva "ytan" så kan det vara ett fabrikationsfel, naturligtvis. Beroende på vilken typ av skärm det är så kan den ju ha råkat ut för något "överslag" någonstans. Jag är inte datortekniker så jag har inte riktig koll på hur det fungerar. Frågan är hur vänligt inställda den auktoriserade verkstaden är, som försäljaren ska skicka den till.

Kan inget annat än att hålla tummarna för dig att allt kommer gå bra.

// Manneman

*  HP Envy 17-2092eo + Windows 7 x64 SP1  *  
*  HP Pavilion DV6 1100 + Windows 8 Consumer Preview + Windows 7 x64 SP1 Dual Boot  *
*  HP 6530b (2st) + Windows 7 x86 SP1  *

1 användare läser den här tråden

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma användare