StickanOne, den 05 augusti 2011 - 07:32 , skrev:
Nu på morgonen startade jag upp min dator och voila! Nu funkar den aktuella siten igen! Jag fick ett meddelande om att datorn startats om efter en oväntad avstängning. Fast jag stängde av datorn helt normalt igår kväll. ??? Hur som helst så är jag nu nöjd

.
Låter nästan som problem som uppkommit spontant av olika störningar.
Finns väl egentligen bara ett sätt och angripa de här felet & speciellt om de blir värre - Installera om.
Annars hittas antagligen svaret på frågan om du läser vidare....
StickanOne, den 05 augusti 2011 - 07:32 , skrev:
Inte riktigt. Märkligt.när jag skriver adressen utan www, så fungerar det, men inte annars. Litet onödigt att behöva radera www vid varje sökning på denna site.
Själv skriver jag inte in adresser med www. utan kör enbart på namnet.com eller va de nu är som domännamn.
Brukar utnyttja dem enklare kompletterings inställningarna men man bör också se upp med den typen av tjänster då dem kan vara lite osäkra, särskilt tillsammans med bank/kreditkort, person-uppg, meil-adresser. Har hänt vid något tillfälle att program som laddar ner och söker fram webbsiter till hårddisken kan orsaka onlineköp oavsiktligt med hjälp av kompletteringstjänsten i datorn om programmet är utformat för t.ex Internet Explorers funktioner.
Lite Off.T..
Har hänt att folk genomfört köp utan fysiskt befunnit sig på siter med den sorten av program s.k spiders.
Har du provat & gå igenom inställningarna i Internet-alternativ på datorn?
Testat & återställa inställningarna för se om de normaliserar sig där (internet-alternativ) ?
Det är ju inte säkert att en systemåterställning enbart klarar av att återställa default-inställningen i webbläsaren.
De kan ju också varit ifrån den tidigare genomförda systemåterställningen som orsakade meddelandet...
"Datorn har startats om efter en oväntad avstängning" skulle gissa detta hänger samman
Eftersom problemet framkommit i både IE & FF så är de mest troligt felet ligger på en djupare nivå i sambandet.
Internetalternativ med alla dess grejer verkar på så vis rätt över den också.
Hade felet uppkommit även på dem andra datorerna så hade man kunnat misstänka blockeringar hos internetleverantören. Skönt du hade mer än en dator & jämföra med så den biten kunde uteslutas.