Jump to content

• Log in with Facebook Log in with Twitter Logga in via Google      Logga in   
  • Registrera konto

- - - - -

Inget ljud i XP - datorn hittar inte ljudkortet [LÖST]

Windows Xp ljud ljudkort

• Vänligen logga in för att svara
25 svar i den här tråden

#21 OlleBull

OlleBull
  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1 205 inlägg
  • Kön:Man
  • Från:Mälardalen
  • Intressen:Datorer och digital behandling av bilder och film.

Skrivet 20 augusti 2011 - 16:05

Dom här programmen för att uppdatera drivrutiner med, finns det flera av och dom ställer bara till med elände.

MVH...OB

ANNONS:
  • Inte din sorts mobil? Jämför priser på fler hos

#22 darramonde

darramonde
  • Medlem
  • PipPip
  • 33 inlägg

Skrivet 20 augusti 2011 - 17:14

View PostTurbopump, den 20 augusti 2011 - 15:10 , skrev:

Prova att göra så här:
Gå in i enhetshanteraren, klicka upp ljudenheten och högerklicka på enheten med utropstecknet. Välj "uppdatera drivrutin". Du ska då få upp en ruta där du väljer "drivrutinprogramsvara som redan finns i datorn" eller hur det står i xp (jag har själv windows 7). Då ska du få upp en ruta där du hänvisar till mappen med drivrutinen du laddade hem. Det var en ihoppackad zip-fil så du måste först packa upp den. Mappen heter "vinyl_v700b". I den finns en undermapp som heter "vinyl". I den finns en undermapp som heter "drivers". Det är den du ska hänvisa ljudenheten till att söka efter drivrutinen i. Klicka sedan OK så ska datorn installera drivrutinen från mappen.

problemet är att fönstret kraschar gång på gång då jag ska uppdatera drivrutinen. "Microsoft Management Console har stött på ett problem och måste avslutas". För mer information se #12

"Jag litar på att du missförstår mig" - Oscar Wilde

#23 Venoms

Venoms
  • Hedersmedlem
  • 5 773 inlägg
  • Från:Huskvarna

Skrivet 20 augusti 2011 - 18:07

Om inte vinyl_v700b inte funkar kan du prova en lite äldre som denna.. den heter v600a, länk kommer om en stund... :P
Länk till v600a http://alltomxp.itpo...filer/v600a.zip ,från mig..

Det här inlägget har redigerats av Venoms: 20 augusti 2011 - 18:16

Privat support lämnas inte via PM, skriv ett inlägg i forumet istället.

ITpoolen - Ert företags totalleverantör inom IT
Spoiler

#24 darramonde

darramonde
  • Medlem
  • PipPip
  • 33 inlägg

Skrivet 20 augusti 2011 - 19:35

View PostVenoms, den 20 augusti 2011 - 18:07 , skrev:

Om inte vinyl_v700b inte funkar kan du prova en lite äldre som denna.. den heter v600a, länk kommer om en stund... :P
Länk till v600a http://alltomxp.itpo...filer/v600a.zip ,från mig..

Tack Venoms! Det var tydligen så att jag var i behov ev en äldre drivrutin. Dags att avinstallera Driver Genius...Tack för all hjälp till samtliga här på forumet!

"Jag litar på att du missförstår mig" - Oscar Wilde

#25 calgar

calgar
  • Medlem
  • Pip
  • 17 inlägg
  • Från:Göteborg
  • Intressen:Dell precision 380, Intel Pentium D 940 2x3.2Ghz, 2GB DDR2, Geforce 7800GT, WD Raptor 74GB 16MB cache, Creative X-fi
    Tänkta uppgraderingar: Minnet bytta ut till ECC DDR2 minnen.

Skrivet 06 september 2011 - 09:35

Ett hett tips avänd inte moderkortens inbyggda ljudkort....dom är ren skit, installera Soundblaster-kort istället! Jag förstår varför folk ens använder dessa billiga skit kretsarna, jag drar alltid in med ett Soundblaster kort på alla mina datorer.
Jag kör på denna burk en Soundblaster X-fi, tror den heter "music edition"

#26 Manneman

Manneman

Moderator

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4 527 inlägg
  • Från:Kristianstad

Skrivet 06 september 2011 - 14:20

View Postcalgar, den 06 september 2011 - 09:35 , skrev:

Ett hett tips avänd inte moderkortens inbyggda ljudkort....dom är ren skit, installera Soundblaster-kort istället! Jag förstår varför folk ens använder dessa billiga skit kretsarna, jag drar alltid in med ett Soundblaster kort på alla mina datorer.
Jag kör på denna burk en Soundblaster X-fi, tror den heter "music edition"

Det där är ju taget ur luften. Sitter man inte med studioarbete så fungerar dagens inbyggda kretsar alldeles utmärkt... t o m bättre i många fall, jämfört med Creatives gamla Soundblasterkretsar. Soundblaster är ju ökända att underlåta sig att göra välfungerande drivrutiner till nyare operativsystem.

Har man ett gammalt moderkort kan kritiken vara mer på plats, men dagens moderkort har bra hårdvara som ger riktigt fina ljudkvalitéer... tillsammans med en riktigt bra ljudanläggning så räcker det långt.

// Manneman (fd Soundblasteranvändare)

*  HP Envy 17-2092eo + Windows 7 x64 SP1  *  
*  HP Pavilion DV6 1100 + Windows 8 Consumer Preview + Windows 7 x64 SP1 Dual Boot  *
*  HP 6530b (2st) + Windows 7 x86 SP1  *

Andra trådar taggade med något av följande nyckelord: Windows Xp, ljud, ljudkort

1 användare läser den här tråden

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma användare