Jump to content

• Log in with Facebook Log in with Twitter Log In with Google      Logga in   
  • Registrera konto

Windows 8-bok: Boken Windows 8 in the Enterprise är en bok som är packad med information om hur du på ett effektivt och problemfritt sätt rullar ut Windows 8. Boken ger dig ett helt scenario och du får reda på allt som krävs från planering och förberedelser till utrullning, anpassning, konfiguration, uppsäkring och sedan hantering och felsökning av Windows 8-klienten. Detta är blandat med tips & tricks från arbetslivet och tillsammans med otaliga steg-för-steg-guider är boken en perfekt handbok för dig när du ska implementera Windows 8 i din företagsmiljö. Windows 8 in the Enterprise hos Adlibris eller Amazon.com!

Foto
- - - - -

Problem med mappen "Program" som egentligen heter "program fil"es

Den här tråden har arkiverats. Det innebär att du inte längre kan svara på inlägg i tråden. Vänligen starta en ny tråd vid behov.
2 svar i den här tråden

#1 EWI

EWI
  • Medlem
  • Pip
  • 4 inlägg

Skrivet 07 september 2011 - 11:41

Jag använder ett program "MinSläktV3" där man kan länka till dokument. Programmet har körts i XP och program och all information ligger där under Program. Jag har nu försökt föra över programmet och databasen (som är en .mis-fil) till Winows 7 home. Tyvärr pekar länkarna (c:a 500 st) på C:\Program och kan inte ställas om i grupp. Jag har försökt att skapa ytterligare en mapp med namnet Program men då protesterar windows7 att det redan finns en mapp med det namnet. Jag har fått veta att det under Program (files) finns en dold fil desktop.ini som översätter till det lokala namnet program (förmodligen för att inte förvirra XP användare). Desktop.ini verkar vara en textfil och borde alltså kunna redigeras i tex anteckningar men det är inte omedelbart klart vilka uppgifter som översätter till det lokala språket. I slutet finns siffror som kanske pekar på ett visst land men jag har inte några uppgifter om vad som skulle motsvara grundnamnet program files eller om man helt enkelt kan ta bort desktop.ini. Så vitt jag kan se visar programlänkar till program files och inte till översättningen program så där borde det inte vara något problem. Om program files visas med detta namn borde det gå att skapa en mapp som heter just program. Är det någon som vet hur man byter" kosmetikanamnet" Program till origanal program files i Windows 7?

ANNONS:

#2 JoWa

JoWa

Cr

• Hedersmedlem
  • 10 689 inlägg

Skrivet 07 september 2011 - 12:13

Här diskuteras MinSläkt under Windows 7: http://aforum.geneal...274/247915.html

Jag hjälpte en gång en användare med Vista att ändra dessa sökvägar, med gott resultat. ;)

Ubuntu 14.04, 64-bit | Chrome 35β Aura | HTTPS Everywhere

#3 EWI

EWI
  • Medlem
  • Pip
  • 4 inlägg

Skrivet 21 september 2011 - 09:12

Tack för tipset!
EWI