Jump to content

• Log in with Facebook Log in with Twitter Log In with Google      Logga in   
  • Registrera konto

Foto
- - - - -

Test av Windows Phone "Mango" - se hur det ser ut!

Windows Phone Mango

Den här tråden har arkiverats. Det innebär att du inte längre kan svara på inlägg i tråden. Vänligen starta en ny tråd vid behov.
5 svar i den här tråden

#1 Andreas Stenhall

Andreas Stenhall
  • Sajtägare
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8 020 inlägg

Skrivet 12 september 2011 - 17:49

Pryltidningen M3 har testat den sprillans nya Windows Phone-releasen som kallas "Mango". Om du aldrig sett det nya gränssnittet i Windows Phone har du ren gyllene chans att göra det då M3 har filmat recensionen för att återge absolut bästa resultat i testet.
M3 testar Windows Phone Mango

Andreas Stenhall
Coligo AB
twitter-16-icon.png facebook-16-icon.gif linkedin-16-icon.png mvp-16-icon.gif icon_16_theexp.png

ANNONS:

#2 PCGuiden

PCGuiden
  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2 734 inlägg

Skrivet 12 september 2011 - 21:12

Vill ha känsla över den

MacBook Pro 13" - Hårddisk: INTEL 520 SATA III 2.5″ SSD 120GB - OP: MacOS X 10.10 Yosemite - 2.3GHz Intel Core i5 - 8GB 1333 MHz DDR3 - Intel HD Grapichs 3000 (512mb) - MOBIL: iPhone6, 16GB - PLATTA: iPad Air 128GB WiFi (8.02) - INTERNET: Universal Telecom 4G/100Mbit - http://carlbergmobile.wordpress.com/

#3 perbear

perbear
  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 683 inlägg

Skrivet 27 september 2011 - 22:23

Och NU ÄNTLIGEN börjar den levereras till telefonerna. Min kom ikväll och tog väl under timmen att ladda ner.
Om jag nu bara kan komma underfund med hur man anpassar ringsignalen (både ut och in) så vore jag glad. Peter Wissinger på Microsoft har sagt att det skall gå i Mango.

Det här inlägget har redigerats av perbear: 27 september 2011 - 22:29

Dator1: Dell Optiplex 755, Intel Core 2Duo, E6550 @ 2,33 GHz, 8 GB RAM, 64-bit Windows 7 Ultimate SP 1 English, Seagate 2 TB + 3 TB hårddisk
Dator 2 (fd testdator): Dell XPS M1710 har förberetts för ny hemvist och nytt liv som speldator åt en förskolegrabb.
Dator 3: Dell Studio XPS 1640, Intel Core 2Duo, P7350 @ 2.00 GHz, 1066 MHz, 8 GB RAM, 64-bit Windows 7 Ultimate SP1 English, 64 bit Windows 8 Pro med Media Center, English, Seagate 750 GB hårddisk
Dator 4: (dator för universitetsstudier) Acer Aspire One 722, AMD Dual Core C60, @1 GHz, 4 GB RAM, 64-bit Windows Home Premium SP1 English, 320 GB hårddisk
Server: HP Storageworks X510 Data Vault, Windows Home Server 2011 med 2 hårddiskar x 2 TB
Windows Phone: Samsung Omnia 7 med Windows Phone 7.10.8107.79

#4 plun

plun
  • Banned
  • 5 315 inlägg

Skrivet 28 september 2011 - 21:30

Om jag nu bara kan komma underfund med hur man anpassar ringsignalen (både ut och in) så vore jag glad. Peter Wissinger på Microsoft har sagt att det skall gå i Mango.

Jag hittar det mesta om min lur hos XDA och här har du forumen för Windows-luren.

http://forum.xda-dev...splay.php?f=605

Som du ser är det flera delforum att kolla i. Det brukar finnas svar på det mesta för XDA är ensamlingspunkt för hela världens användare av Smartphones.

Salud Gary ! -- Ren rå blues --Järnhusfrun -- Red House ! Samsung R580 - nVidia GT330M - Intel G25 SSD -- Windows 7 Home Premium, 64bit (MSDN)

#5 perbear

perbear
  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 683 inlägg

Skrivet 04 oktober 2011 - 21:38

Och nu har jag anpassat min ringsignal också. Till viss del med hjälp av vad jag fann på XDA:s sidor men också på andra ställen. Har till och med sett att man kan anpassa ringsignalen på ett inkommande samtal. det får bli nästa projekt. Men nu är Marketplace det som jag stöter mig på mest. Hoppas den svenska versionen öppnar snart så att kontokort och region kommer att stämma överens och gör adet möjligt att köpa. Men det är inget överhängande.

Dator1: Dell Optiplex 755, Intel Core 2Duo, E6550 @ 2,33 GHz, 8 GB RAM, 64-bit Windows 7 Ultimate SP 1 English, Seagate 2 TB + 3 TB hårddisk
Dator 2 (fd testdator): Dell XPS M1710 har förberetts för ny hemvist och nytt liv som speldator åt en förskolegrabb.
Dator 3: Dell Studio XPS 1640, Intel Core 2Duo, P7350 @ 2.00 GHz, 1066 MHz, 8 GB RAM, 64-bit Windows 7 Ultimate SP1 English, 64 bit Windows 8 Pro med Media Center, English, Seagate 750 GB hårddisk
Dator 4: (dator för universitetsstudier) Acer Aspire One 722, AMD Dual Core C60, @1 GHz, 4 GB RAM, 64-bit Windows Home Premium SP1 English, 320 GB hårddisk
Server: HP Storageworks X510 Data Vault, Windows Home Server 2011 med 2 hårddiskar x 2 TB
Windows Phone: Samsung Omnia 7 med Windows Phone 7.10.8107.79

#6 plun

plun
  • Banned
  • 5 315 inlägg

Skrivet 05 oktober 2011 - 21:36

Och nu har jag anpassat min ringsignal också. Till viss del med hjälp av vad jag fann på XDA:s sidor men också på andra ställen. Har till och med sett att man kan anpassa ringsignalen på ett inkommande samtal. det får bli nästa projekt. Men nu är Marketplace det som jag stöter mig på mest. Hoppas den svenska versionen öppnar snart så att kontokort och region kommer att stämma överens och gör adet möjligt att köpa. Men det är inget överhängande.

Ok... jo det mesta brukar dyka upp hos XDA, sen är det ofta välskrivna guider om hur man gör saker o ting.

Angående "marknaden" så var det samma situation med Googles Market som det dröjde ett bra tag innan man öppnade för svenskar, det krävs en svenskspråkig organisation för att hantera alla ärenden som kan uppkomma så det tog tid.

Men det dök snabbt upp en app som man kunde "simulera" att man hade en operatör i USA eller någon av de stora europeiska operatörerna så kunde man handla ändå.... Market Enabler
XDA-folket brukar vara kluriga så nåt liknande kanske finns redan för W-luren ?

Salud Gary ! -- Ren rå blues --Järnhusfrun -- Red House ! Samsung R580 - nVidia GT330M - Intel G25 SSD -- Windows 7 Home Premium, 64bit (MSDN)