Jump to content

• Log in with Facebook Log in with Twitter Logga in via Google      Logga in   
  • Registrera konto

- - - - -

Schema/kalenderprogram [LÖST]

• Vänligen logga in för att svara
5 svar i den här tråden

#1 daniel-andersson

daniel-andersson
  • Medlem
  • Pip
  • 23 inlägg

Skrivet 12 oktober 2011 - 07:30

View Postdaniel-andersson, den 12 oktober 2011 - 07:30 , skrev:

Söker ett schema/kalenderprogram som ligger i tray och kan påminna utan att man behöver ha programet i gång etc.
Har provat Outlook, Thunderbird, Essential PIM free men inget av dem lägger sig i tray och arbetar i bakgrunden.
Eller är det någon inställning jag missat?

Helst vill jag använda mig av PIM, ( http://www.essential...com/?r=download ) men finns något annat liknande
så är det tipset mycket välkommet. Jag har sökt och sökt men orkar inte mer just nu, jag ger upp för tillfället.

Söker ett schema/kalenderprogram som ligger i tray och kan påminna utan att man behöver ha programet i gång etc.
Har provat Outlook, Thunderbird, Essential PIM free men inget av dem lägger sig i tray och arbetar i bakgrunden.
Eller är det någon inställning jag missat?

Helst vill jag använda mig av PIM, ( http://www.essential...com/?r=download ) men finns något annat liknande
så är det tipset mycket välkommet. Jag har sökt och sökt men orkar inte mer just nu, jag ger upp för tillfället.

Det här inlägget har redigerats av daniel-andersson: 22 oktober 2011 - 08:57

ANNONS:
  • Inte din sorts mobil? Jämför priser på fler hos

#2 daniel-andersson

daniel-andersson
  • Medlem
  • Pip
  • 23 inlägg

Skrivet 21 oktober 2011 - 15:23

*bump*

#3 fredde

fredde
  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 550 inlägg
  • Kön:Man

Skrivet 21 oktober 2011 - 17:45

Min Outlook gör det du efterfrågar. Svårt och säga vad som är fel i dina inställningar.

Jag startar outlook och kör den i minimerat läge (se bif bild). Annars synka kalendern till mobilen så har du kalendern med alltid.

Bifogad fil  Skärmklipp.JPG   11,77K   1 Antal nedladdningar

Det här inlägget har redigerats av fredde: 21 oktober 2011 - 17:46

Acer Aspire M3203 - Windows 7 x64 - 8 GB Ram DDR2 - AMD Athlon 2 630 Qaudcore - Harddrive 1 TB WDC WD10EADS-22M2B0 SCSI Disk Device - ATI Radeon HD 4650 1024 MB - Bios American Megatrend Version P01-A2 10/31/2009 -

#4 PCGuiden

PCGuiden
  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2 395 inlägg
  • Kön:Man
  • Från:Kil

Skrivet 21 oktober 2011 - 18:01

Kanske måste du starta det i komp läge för vista sp2 som det är med Live messenger

MacBook Pro 13" - Hårddisk: OCZ Agility 3 Series SATA III 2.5″ SSD 60GB - OP: MacOS X 10.7.3 Lion - 2.3GHz Intel Core i5 - 4GB 1333 MHz DDR3 - Intel HD Grapichs 3000 (348mb) - Skrivare: Canon Pixma MP600R - MOBIL: Iphone 4 16 GB - PLATTA: New iPad 3-32GB WiFi - http://carlbergmobile.wordpress.com/ + Samsung NS310/2GB med Windows 7 Pro x32 + Windows 7 Pro x32 Virtuellt på en MacBook Pro.

#5 daniel-andersson

daniel-andersson
  • Medlem
  • Pip
  • 23 inlägg

Skrivet 22 oktober 2011 - 08:55

View Postfredde, den 21 oktober 2011 - 17:45 , skrev:

Min Outlook gör det du efterfrågar. Svårt och säga vad som är fel i dina inställningar.

Jag startar outlook och kör den i minimerat läge (se bif bild). Annars synka kalendern till mobilen så har du kalendern med alltid.

Attachment Skärmklipp.JPG

Alltså jag söker något som lägger sig i bakgrunden som man kommer åt via tray.
Jag vill inte ha något som jag måste starta först.

#6 daniel-andersson

daniel-andersson
  • Medlem
  • Pip
  • 23 inlägg

Skrivet 22 oktober 2011 - 08:57

Jag hittade en inställning i PIM som får det att autostart vid uppstart av datorn.
Samt att det lägger sig en ikon i tray.

0 användare läser den här tråden

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma användare