perbear, den 23 oktober 2011 - 14:06 , skrev:
OK, med risk för att att bli bombad av BÅDE Apple- och Androidfanatiker. Håll ut till slutet av veckan för att se vad Nokia har i byxfickan. Första generationen Windows Phone 7 mobiler har bara en nackdel och det beror mer på operatörerna - de syns inte i affärerna. Man måste veta vad man vill ha för att vara påstridig och få det. Andra generationens mobiler kommer nu i november och FÖRHOPPNINGSVIS är Nokia med bland modellerna. Samsung är det, liksom LG och HTC med flera.
Visserligen har windows mobile blivit betydligt bättre med den senaste versionen, men jag tycker fortfarande att det inte står sig mot Android som t.ex. har betydligt fler appar.
Sen är windows alltid windows medans Android är linux baserat.
Nicklas, den 23 oktober 2011 - 14:36 , skrev:
*kastar bomber på perbear*
Som cjb nämner kommer Googles nya Nexus lur i november. Jag skulle dock inte köpa den utan istället välja just Galaxy S2 eftersom den förutom skärmen är lika bra som nya Nexusen och garanterat kommer få Android 4 inom kort. Den största skillnaden är att man får en S2 för typ halva priset vilket gör S2 super prisvärd! Speciellt för den som är ny på Android och kanske inte vill köpa det senaste/dyraste om man sen inte trivs med det. Anledningen att jag ändå tycker man ska vänta om man kan är att S2 kanske sjunker ännu mer i pris när Nexusen kommer.
Sedan väntar alltid nya modeller runt hörnet. Det lär inte dröja länge förrän både HTC och Samsung kommer med en nya Android 4 modeller som utklassar både S2'an och Nexusen. Personligen inväntar jag dessa innan jag byter ut min gamla HTC Desire. Men för den som ska skaffa sin första smartphone funkar det ju inte att vänta o vänta, nån gång måste man ge sig in i matchen.

Var hittar man en S2 för 2750:- kontant?

Samsungs rek pris på Galaxy Nexusen är 5500:- utan abonnemang.
Visst den kommer säkert få ICS, men inte detta året och troligen inte första Q 2012 heller sen slipper man Samsungs eget UI med Nexusen.
Sen är det alltid Nexus mobilerna som får de senaste uppdateringarna först och betydligt längre än övriga modeller.