Jump to content

• Log in with Facebook Log in with Twitter Logga in via Google      Logga in   
  • Registrera konto

- - - - -

Ge tips på gratis formaterings program som tar bort allt.

• Vänligen logga in för att svara
5 svar i den här tråden

#1 Cacke

Cacke
  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 248 inlägg

Skrivet 24 oktober 2011 - 16:28

Med vilket program kan man formatera hårddisken?

Jag har windows 7 skiva.

Jag sparade allt

Sen skulle jag göra en ren ominstallation av allt på min hd men jag hittade inte nå alternativ där jag kunde göra en snabb / långsam formatering med NTFS eller FAT.

Jag har Windows old och den senaste på samma disk och jag har problem med drivrutiner samt windows update.

Ge tips på gratis formaterings program som tar bort allt.

Det behöver inte vara säker formatering.

ANNONS:
  • Inte din sorts mobil? Jämför priser på fler hos

#2 e-son

e-son

e-compressed

• Hedersmedlem
  • 8 851 inlägg
  • Kön:Inte valt
  • Från:Majorna

Skrivet 24 oktober 2011 - 16:57

När du kommer till stället där du kan formatera, på Windows-skivan, tar du bort partitionen istället för att formatera. Sedan startar du installationen på det "oallokerade utrymme" som skapas istället för partitionen. Själva formateringen sköter installationsprogrammet om automatiskt.

Spoiler

•`°²º¤æ-.,¸ <°)))>< ¸,.-椺²°`• Endast döda fiskar följer strömmen •`°²º¤æ-.,¸ <°)))>< ¸,.-椺²°`•

thinkbigger

#3 gebe

gebe
  • Medlem
  • PipPipPip
  • 172 inlägg

Skrivet 24 oktober 2011 - 16:58

Du kan titta på – http://windowshjalp.se/?p=34 -  som har en utförliga guide för en ren installation av W7.

Rulla ner till steg 11 så ser du att du skall trycka på knappen Enhetsalternativ (avancerat) för att få tillgång till diskverktyget för att ta bort en befintlig partition eller formatera.

Edit: Och som e-son tipsade om så får man bäst resultat ifall man installerar på oallokerat utrymme

Det här inlägget har redigerats av gebe: 24 oktober 2011 - 17:10

#4 Cacke

Cacke
  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 248 inlägg

Skrivet 24 oktober 2011 - 17:04

Tack, det ska jag göra.

#5 Cacke

Cacke
  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 248 inlägg

Skrivet 24 oktober 2011 - 18:36

View Postgebe, den 24 oktober 2011 - 16:58 , skrev:

Du kan titta på – http://windowshjalp.se/?p=34 -  som har en utförliga guide för en ren installation av W7.

Rulla ner till steg 11 så ser du att du skall trycka på knappen Enhetsalternativ (avancerat) för att få tillgång till diskverktyget för att ta bort en befintlig partition eller formatera.

Edit: Och som e-son tipsade om så får man bäst resultat ifall man installerar på oallokerat utrymme

kan man skriva ut guiden genom att trycka på Print Scrn?

#6 Nicklas

Nicklas
  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2 355 inlägg
  • Kön:Man

Skrivet 24 oktober 2011 - 18:49

Nej men genom att trycka CTRL+P

Det här inlägget har redigerats av Nicklas: 24 oktober 2011 - 18:49

Antec P182 SE | Corsair 620HXEU | Gigabyte GA-P35-DS3R | Intel C2D E6750 | Corsair 6400C4DHX 4x1024MB | 60GB SSD , 2500GB Int , 500GB Ext | ATI HD2900XT 512MB | Benq FP241W 24" , Viewsonic VP201b 20.1" | Creative X-Fi Fatal1ty FPS | Logitech Z-5500 Digital | Philips SBC HP1000 | Zalman ZM-MIC 1 | Logitech Illuminated Keyboard | Logitech MX1100 | Win 7 Ultimate x64

1 användare läser den här tråden

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma användare