Jump to content

• Log in with Facebook Log in with Twitter Logga in via Google      Logga in   
  • Registrera konto

- - - - -

USB och Olympus kamera.

• Vänligen logga in för att svara
3 svar i den här tråden

#1 JonnyS

JonnyS
  • Medlem
  • Pip
  • 5 inlägg

Skrivet 27 oktober 2011 - 09:05

Har problem med att en USB ansluten kamera inte dyker upp i filhanteraren.

Kameran finns i USB systemet, det syns när man öppnar 'Säker bortagning av programvara', där ser jag mina externa hårddiskar kopplade till enhetsbokstäver i filhanteraren, även kameran sysn där men den är inte kopplad till någon enhetsbokstav. Kameran har fungerat förut men nu har jag antagligen krabbat med något så det inte fungerar.

Hade även problem med BankID läsaren men efter kontakt med bankens support fick jag klar föt mej att SmardCard tjänsten måste vara i gånga för att läsaren skulle funhera. Hittade hjälp  på nätet och fick igång SnartCard och och BankID läsaren fungerar nu perfekt.

Kan det vara något liknande för kameran? Det är en Olympus Camedia C-220 ZOOM.
Någon tjänst som jag lyckats att stänga av?

Någon som har tips?

Jonny

ANNONS:
  • Inte din sorts mobil? Jämför priser på fler hos

#2 work

work
  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 323 inlägg

Skrivet 27 oktober 2011 - 09:46

Koppla in kameran
kontrollpanel>administrationsvertyg>Datorhantering>Diskhantering
finns den där men utan enhetsbeteckning höger klicka sedan ändra enhetsbeteckning och sökvägar.......

HP m7877sc|Intel Core i7|NVIDIA GT230|4 GB Ram|hårddisk 640GB|neovo (19")

#3 JonnyS

JonnyS
  • Medlem
  • Pip
  • 5 inlägg

Skrivet 27 oktober 2011 - 10:25

Tack det funkade!

#4 fredde

fredde
  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 550 inlägg
  • Kön:Man

Skrivet 27 oktober 2011 - 17:27

Varför koppla in hela kameran? Smidigare att ta ur minneskortet och stoppa det i en kortläsare?

Acer Aspire M3203 - Windows 7 x64 - 8 GB Ram DDR2 - AMD Athlon 2 630 Qaudcore - Harddrive 1 TB WDC WD10EADS-22M2B0 SCSI Disk Device - ATI Radeon HD 4650 1024 MB - Bios American Megatrend Version P01-A2 10/31/2009 -

0 användare läser den här tråden

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma användare