Jump to content

• Log in with Facebook Log in with Twitter Logga in via Google      Logga in   
  • Registrera konto

- - - - -

Linux Mint 12 "Lisa"

• Vänligen logga in för att svara
85 svar i den här tråden

#81 Myggan63

Myggan63
  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 252 inlägg
  • Kön:Man

Skrivet 07 mars 2012 - 19:05

Trevligt, trevligt .......... att få lite uppmärksamhet.

Har du själv provat Linux Mint 12 KDE?

Jag har inte provat Linux Mint 12 KDE. Men jag har förtroende för mina källor och ifrågasätter i deras åsikter eller kunskaper. Men som sagt ingen ifrågasätter din upplevelse som felaktig eller mindre riktig.

Vilket OS använder du själv dagligen?

Linux Mint i grunden men ombyggd och fixad till "Myggan63 zzzzzzzzzzzzzzzzz"

SnowLinux kanske?

Nej! Har inte följt den disten på länge. Har för mig att den har ett annat namn nu. Det fanns två distar med samma namn en med ursprung i Tyskland och en i USA.

ANNONS:
  • Inte din sorts mobil? Jämför priser på fler hos

#82 Rune.K

Rune.K
  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 531 inlägg

Skrivet 09 mars 2012 - 00:02

View PostMyggan63, den 07 mars 2012 - 19:05 , skrev:

...
Jag har inte provat Linux Mint 12 KDE. Men jag har förtroende för mina källor och ifrågasätter i deras åsikter eller kunskaper.
...
Det kan man tolka som att du har egna privata källor, som inte någon annan har tillgång till.
Du känner kanske "Clem" rent privat?
Det är ju trevligt!

#83 Myggan63

Myggan63
  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 252 inlägg

Skrivet 09 mars 2012 - 09:55

Vilket tjafs!

Mitt tålamod är slut nu. Du har inte hållit dig till sakfrågan i något av dina inlägg som du presenterat i tråden under de senaste dagarna. Du har fått ett trevligt bemötande i svaren. Även om ditt mål har varit "person" inte "sakfrågan". Jag betackar mig för sådant trams/lågvatten.

Du är också anmäld två gånger.

Men tydligen tvekar ledningen på grund av tidigare händelse i forumet. I den berörda frågan som inte berör dig var mitt svar/på pekande "generellt" rörande just det här specifika operativsystemets funktion även om berörda person tog det som ett personligt påhopp. Men som tur var så fattade ganska  många medlemmar i forumet andemeningen och tanken med berörda rad/text. Det är glädjande och ger hopp in för framtiden.

Det här inlägget har redigerats av Myggan63: 09 mars 2012 - 16:52

#84 Rune.K

Rune.K
  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 531 inlägg

Skrivet 09 mars 2012 - 16:08

View PostMyggan63, den 09 mars 2012 - 09:55 , skrev:

Vilket chafs !

Mitt tålamod är slut nu. Du har inte hållit dig till sakfrågan i något av dina inlägg som du presenterat i tråden under de senaste dagarna. Du har fått ett trevligt bemötande i svaren. Även om ditt mål har varit "person" inte "sakfrågan". Jag betackar mig för sådant trams/lågvatten.

Du är också anmäld två gånger.

Men tydligen tvekar ledningen på grund av tidigare händelse i forumet. I den berörda frågan som inte berör dig var mitt svar/på pekande "generellt" rörande just det här specifika operativsystemets funktion även om berörda person tog det som ett personligt påhopp. Men som tur var så fattade ganska  många medlemmar i forumet andemeningen och tanken med berörda rad/text. Det är glädjande och ger hopp in för framtiden.
Det hade väl räckt att rapportera de inlägg du har synpunkter på. Ditt inlägg som jag har citerat tillför inte något till sakfrågan, vad jag kan se.

Jag tycker det är intressant att veta om du har tillgång till egna källor, som ingen annan har tillgång till!?
Du behöver förstås inte avslöja dina källor, de får gärna vara hemliga.
Om du tycker det är en problematisk fråga, så behöver du förstås inte svara överhuvudtaget.

#85 JoWa

JoWa

Cr

• Hedersmedlem
  • 8 090 inlägg
  • Från:Eknäs

Skrivet 09 mars 2012 - 16:23

Linux Mint 12 LXDE har släppts.

Men vad är poängen med Mint LXDE och KDE jämfört med Lubuntu och Kubuntu? Samma menyer, men annat tema. Vad mer? Är det värt att ”vänta på” flera månader (efter att *ubuntu släppts)?

Spoiler

#86 Rune.K

Rune.K
  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 531 inlägg

Skrivet 09 mars 2012 - 19:02

Jag testade själv Mint KDE, men den enda märkbara skillnaden var att det fanns några extra multimediatillägg i Firefox.
Jag blev faktiskt besviken på Linux Mint 12 KDE, jag hade inbillat mej att de hade satt lite av sin "Mint-prägel" på utgåvan.

En anledning att installera Mint LXDE eller KDE, kan vara att de är ännu lättare att installera än motsvarande Buntu och att det finns mer stöd för för multimedia. T.ex så ingår medibuntu-förrådet om jag inte minns fel.

1 användare läser den här tråden

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma användare