Citat
Jag förstår inte riktigt. OM jag har tre klubbar med samma datum, som går över fem rader var. Ska jag färgkoda alla som har samma datum?
Du ska färgkoda hela kolumnen med "Villkorsstyrd formatering" och lämpligt valda villkor så de kunder som ska kontaktas snarast färgas.
Som jag uppfattade dig från början så ville du sortera listan för att enklare kunna uppmärksamma vilka kunder som det är dags att ringa eller hur? Eftersom listan är konstruerad som den är och lite knepig att sortera så var mitt förslag att lägga på en "Villkorsstyrd formatering" på datumkolumnen för att lyfta fram de kunder som ska ringas snarast.
Om du formaterar med att samtliga datum som är senare än 2011-11-25 och tidigare än 2011-12-02 får du fram vilka kunder som ska kontaktas snarast.
Annars gör som "Wheninrome" skriver. Det är mindre jobb kortsiktigt enligt mitt förslag men sämre i längden.
Det här inlägget har redigerats av fredde: 25 november 2011 - 20:13
Acer Aspire M3203 - Windows 7 x64 - 8 GB Ram DDR2 - AMD Athlon 2 630 Qaudcore - Harddrive 1 TB WDC WD10EADS-22M2B0 SCSI Disk Device - ATI Radeon HD 4650 1024 MB - Bios American Megatrend Version P01-A2 10/31/2009 -