Jump to content

• Log in with Facebook Log in with Twitter Logga in via Google      Logga in   
  • Registrera konto

- - - - -

Adblock Plus - acceptabel reklam

• Vänligen logga in för att svara
2 svar i den här tråden

#1 plun

plun
  • Banned
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5 315 inlägg
  • Kön:Man

Skrivet 14 december 2011 - 22:38

Omdiskuterad ändring i den engelska världen.....

Adblock Plus uppdateras nu till ver 2.01 och innehåller en ändring där viss reklam
släpps igenom som inte är "störande" för en användare, tex groteska Flashar hatar jag som pesten...

Jag tycker själv att det är en vettig ide för ingenting är gratis (egentligen)

Info om ändringen
https://adblockplus..../acceptable-ads

Reklam kan fortfarande totalblockeras via filterinställningarna.....

Det här inlägget har redigerats av plun: 14 december 2011 - 22:38

Salud Gary ! -- Ren rå blues --Järnhusfrun -- Red House ! Samsung R580 - nVidia GT330M - Intel G25 SSD -- Windows 7 Home Premium, 64bit (MSDN)

ANNONS:
  • Inte din sorts mobil? Jämför priser på fler hos

#2 Nicklas

Nicklas
  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2 355 inlägg

Skrivet 15 december 2011 - 07:27

Tja vet inte om det är så mycket att hänga upp sig på. Adblock i sig själv har ju aldrig gjort något, det är ju filterlistorna som avgör vad som blockas. Det har ju alltid gått att konfigurera hur man vill och det gör det ju fortfarande. Bara en liten inställning som är på istället för av som standard skulle man kunna säga, som man lätt kan ställa tillbaka ifall man vill. Om detta varit omdiskuterat så handlar det förmodligen om folk som är oroliga att detta är början på en trend som kommer göra Adblock sämre och sämre, får hoppas det inte blir så.

Antec P182 SE | Corsair 620HXEU | Gigabyte GA-P35-DS3R | Intel C2D E6750 | Corsair 6400C4DHX 4x1024MB | 60GB SSD , 2500GB Int , 500GB Ext | ATI HD2900XT 512MB | Benq FP241W 24" , Viewsonic VP201b 20.1" | Creative X-Fi Fatal1ty FPS | Logitech Z-5500 Digital | Philips SBC HP1000 | Zalman ZM-MIC 1 | Logitech Illuminated Keyboard | Logitech MX1100 | Win 7 Ultimate x64

#3 Wheninrome

Wheninrome
  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 844 inlägg
  • Från:North Of Europe

Skrivet 16 december 2011 - 07:22

Jag använder detta och har ingen som helst reklam på de sidor jag brukar besöka. Jag ställer bara in att den ska blockera det, det eller det.... :)

0 användare läser den här tråden

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma användare